Canalys, vodeća globalna kompanija za istraživanje tržišta, objavila je svoj globalni Q2 izveštaj o tržištu pametnih telefona po kojem je Xiaomi zauzeo drugo mesto sa 17% udela i 83% međugodišnjeg rasta, nadmašivši kompaniju Apple.
Canalys je istakao da Xiaomi sada transformiše svoj poslovni model od izazivača do igrača, inicijativama poput konsolidacije partnerskih kanala i pažljivijeg upravljanja na otvorenom tržištu. Canalys je takođe prokomentarisao da je novi cilj kompanije Xiaomi da prestigne Samsung i postane najveći svetski proizvođač mobilnih telefona.
U pismu svim zaposlenima, Lei Jun, osnivač, predsedavajući i izvršni direktor kompanije Xiaomi, istakao je da je broj 2 pozicija na globalnom tržištu ključna prekretnica u istoriji kompanije Xiaomi. Posle pet godina samopoboljšanja u izuzetno teškim uslovima, proizvodne mogućnosti kompanije Xiaomi su značajno poboljšane. Pomenuta poboljšanja otvorila su put ka premium segmentu tržišta i povećala tržišni udeo u tom segmentu. Kompanija Xiaomi će kontinuirano jačati svoje osnovne sposobnosti i učvrstiti svoje mesto kao drugi najveći brend pametnih telefona.
U Q4 2020. globalne isporuke kompanije Xiaomi dostigle su 43,4 miliona jedinica uz rast od 31,5% u odnosu na isti period prethodne godine, nadmašivši Apple prvi put i vrativši se na treće mesto. U prvom kvartalu 2021. godine Apple se popeo na 2. mesto sa 15% globalnog tržišnog udela u pametnim telefonima, a odmah iza je bio Xiaomi sa 14% tržišnog udela. Tada je globalna isporuka Xiaomi pametnih telefona bila 49,4 miliona jedinica uz rast od 69,1% u odnosu na prethodnu godinu.
Od kada je Xiaomi lansirao svoju prvu premium seriju Mi 10, kompanija je bez prestanka nastavila da inovira u kritičnim oblastima, kao što su obrada slike, prikaz, punjenje, pametna proizvodnja i još mnogo toga. Kompanija Xiaomi je posvećena postizanjem još većeg uspeha na premium tržištu, oblikujući pravac u kome industrija ide uz najsavremeniju tehnologiju koju nudi svojim potrošačima.
Xiaomi je prvi uveo na tržište brojne vodeće tehnologije. U segmentu fotografije, kompanija je predstavila kameru od 108 megapiksela, GN2 senzor za kameru i inovativno tečno sočivo. U tehnologiji displeja Xiaomi je pionir u istraživanju treće generacije pod-ekranskih kamera. Kompanija takođe predvodi u kategoriji punjenja baterija, demonstrirajući po prvi put 200W žično punjenje i 120W bežično punjenje. Pored toga, kompanija je prva uvela litijum-jonske baterije na bazi grafena i silikonske baterije sa kiseonikom druge generacije. Xiaomi je takođe pionir na polju keramike u mobilnom segmentu i predvodi trend ekspanzije industrije.
Uz to, prva faza pametne fabrike koju Xiaomi razvija je započela sa radom. Proizvodne linije pametne fabrike su automatizovane i sposobne da proizvode milion vrhunskih pametnih telefona godišnje, a fabrika takođe poseduje i ogroman laboratorijski pogon koji kompaniji Xiaomi omogućava istraživanje novih materijala i tehnologija, kao i testiranje naprednih proizvodnih procesa.
Inovacije su deo kulture kompanije Xiaomi i kompanija ulaže znatna sredstva u istraživanje i razvoj i zapošljavanje najboljih talenata. Xiaomi je uložio skoro 10 milijardi RMB u istraživanje i razvoj tokom 2020. godine, dok se očekuje da će se ove godine taj broj povećati za 30-40%. Početkom 2021. godine, Xiaomi je najavio najveći angažman inženjera u svojoj istoriji: 5.000 inženjera u jednoj godini, što je čak 20% od ukupnog broja zaposlenih. U međuvremenu, Xiaomi je pokrenuo više inicijativa za podsticanje talenata, kao što je projekat dodele milion američkih dolara za tehnološke talente, plan podsticaja mladim inženjerima itd. Skoro 700 mladih inženjera kompanije Xiaomi dobilo je 16 miliona akcija, prateći plan podsticaja samo u mesecu julu.
Globalna ekspanzija kompanije Xiaomi, kao i transformacija u nove maloprodajne kanale, bili su važna pokretačka snaga koja je omogućila kompaniji da postane drugi najveći proizvođač pametnih telefona. Prema najnovijim globalnim podacima kompanije Canalys, Xiaomi se brzo širi na prekomorskim tržištima, dostigavši preko 300% međugodišnjeg rasta na tržištu Latinske Amerike, preko 150% međugodišnjeg rasta u Africi i preko 50% međugodišnjeg rasta u zapadnoj Evropi. Prema saopštenju kompanije Xiaomi na temu rezultata za prvi kvartal 2021. godine, Xiaomi pametni telefoni su dostupni na preko 100 tržišta širom sveta, rangirajući se kao broj jedan po udelu na 12 tržišta, dok su na tržištu Evrope na 2. mestu. Xiaomi je takođe godinama broj 1 u Indiji.