Danas je održivost prioritet mnogim menadžerima na svim nivoima. Prema istraživanju firme McKinsey&Company, 43 odsto menadžera izjavilo je da želi da uvrsti održivost u poslovne ciljeve, misiju ili vrednosti, što je za 30 odsto više u odnosu na 2012. godinu.
Štaviše, 53 odsto svih kompanija koje su prepoznate kao predvodnici u održivom razvoju na osnovu preduzetih aktivnosti u odnosu na kompanije iz iste branše, postavljaju sebi izazovne ciljeve za buduće inicijative.
Suočene sa pritiskom da eksternim stejkholderima dostave opipljive dokaze, kompanije sve više nastoje da u osnove poslovanja integrišu inicijative u pravcu održivosti tako što će zameniti staru, neefikasnu IT opremu. Prelaskom na nove, ekološki prihvatljivije proizvode, ne samo da pomažu u očuvanju životne sredine, već i poizitivno utiču na poslovanje u smislu smanjenja troškova, pa čak i na motivisanost zaposlenih.
Naporno radimo kako bismo razvili rešenja koja će pomoći poslovnim okruženjima da postanu “zelena”, ali tako da ne žrtvujemo najnoviju tehnologiju koja nam daje konkurentsku prednost. Kompanija Epson, koja je prvobitno proizvodila satove, danas razvija originalne “Sho Sho Shei” (kompaktne, efikasne i precizne) tehnologije i proizvodi rešenja vodeći se tradicionalnim japanskom principom “Monozukuri” (umetnost i nauka proizvodnje). Ove kompaktne, efikasne i precizne tehnologije su u osnovi svih naših proizvoda i omogućavaju nam da razvijemo manje, lakše i energetski efikasnije proizvode izvanredne preciznosti i performansi.
Imajući to u vidu, jedno od najznačajnijih distignuća jeste adaptacija Micro Piezo inkdžet tehnologije, koja koristi prednosti minimalizacije mehaničkih i elektro-mehaničkih elemenata (MEMS), u Epsonovu PrecisionCore glavu štampača. Ova tehnologija nam je omogućila da proizvedemo kancelarijske i industrijske štampače koji koriste raznovrsne tečnosti u definisanim količinama i sa velikom preciznošću.
Godine 2014. predstavili smo WorkForce Pro seriju poslovnih inkdžet štampača koji koriste našu PrecisionCore tehnologiju i inovativni sistem mastila na dopunu velikog kapaciteta koji minimalizuje potrebu za zamenom potrošnog materijala. Ovi štampači prevazilaze mogućnosti kabastih laserskih štampača u smislu ekoloških prednosti za poslovanje. Naši WorkForce Pro štampači mogu štampati do 75,000 strana bez potrebe za dopunom mastila, štede energiju do 96 odsto, smanjuju emisiju CO2 za 92 odsto i proizvode 95 odsto manje otpada u poređenju sa sličnim, laserskim štampačima[3].
Međutim, nastojimo da pružimo više od tehnologije koja smanjuje uticaj na životnu sredinu. Želimo da promenimo način ponašanja i poslovanja naših klijenata tako što ćemo im ponuditi proizvode, usluge i funkcije koje unapređuju efikasnost kancelarije i doprinose održivijoj budućnosti. Sa tim ciljem, predstavili smo PaperLab, prvi kompaktni kancelarijski sistem koji proizvodi novi papir od iskorišćenog, uništenog papira, bez upotrebe vode. Nadamo se da PaperLab neće samo pretvarati korišćeni papir u novi, već promeniti način na koji poimamo štampanje na radnom mestu. U osnovi ovog ekološkog sistema je nova, dinamična kancelarija koja je efikasnija i koja podržava reciklažu.
Ono što je najbolje, tek dolazi: nastavićemo da unapređujemo naše tehnolohije u sva četiri segmenta (inkdžet, vizuelne komunikacije, nosiva tehnologija i robotika) kako bismo uvećali vrednost za korisnika i doprineli očuvanju životne sredine. Zapravo, mi svakog dana investiramo 1,3 miliona dolara u istraživanje i razvoj, što kao rezultat daje preko 5.000 registrovanih patenata svake godine. Prema poslednjoj evidenciji, dostigli smo cifru od 50.000 živih patenata. Na nivou kompanije, Epson je kroz istoriju pokazao odlične rezultate u sferi ekološke prihvatljivosti. 1988. godine postali smo prva kompanija na svetu koja je objavila da će eliminisati hloro-fluoro-ugljenik (CFC) koji je štetan za ozonski omotač, a već 1992. dobili smo priznanje od strane Američke agencije za zaštitu životne sredine (United States Environmental Protection Agency). Kao odgovor na ozbiljnu pretnju koju predstavlja globalno zagrevanje, potvrdili smo dugoročnu posvećenost očuvanju životne sredine i 2008. godine objavili našu “Ekološku vizuju do 2050.” (Environmental Vision 2050). Deo naše vizije jeste da smanjimo emisiju CO2 za 90 odsto kroz čitav životni vek proizvoda, eliminišemo bilo kakvu emisiju gasova koji nisu CO2 a koji doprinose globalnom zagrevanju, iniciramo projekte koji će čuvati i podržavati biodiverzitet i postarati se da naši proizvodi mogu da se recikliraju. Naši ciljevi su ambiciozni, ali su veliki i ekološki izazovi sa kojima se naša planeta susreće, a oni zahtevaju snažan odgovor i želimo da nastavimo da budemo predvodnici pozitivne promene.
Smanjivanjem uticaja naših proizvoda, usluga i poslovanja na životnu sredinu, nastavićemo da pomažemo našim korisnicima da postignu svoje ciljeve i kreiriaju viziju budućnosti. Vizija se, međutim, jedino može dostići kada je podržana akcijom, zbog čega pozivam kompanije da više razmišljaju o integrisanju ekološki-efikasne tehnologije u svoju agendu održivosti.