Nedavnim istraživanjem* koje su sproveli stručnjaci iz kompanija Kaspersky Lab i B2B International otkriveno je da 33 odsto finansijskih kompanija ne obezbeđuje svojim klijentima sigurne kanale za sprovođenje onlajn transakcija, uprkos činjenici da je 62 odsto ovih kompanija primetilo značajan porast u broju korisnika koji koriste onlajn finansijske usluge, a čak 50 odsto njih smatra da su onlajn finansijske prevare u porastu.
Istraživanjem je utvrđeno da brojne banke i kompanije koje pružaju finansijske usluge imaju poteškoća da zaštite sebe i svoje klijente od finansijskih prevara budući da klijenti u sve većoj meri koriste brojne mobilne uređaje za onlajn finansijske transakcije.
Dve trećine (65 odsto) ispitanika izjavilo je da sve veći broj klijenata koristi različite uređaje za sprovođenje onlajn transakcija, pri čemu samo 53 odsto njih koristi dvostepenu autorizaciju. Takođe, 50 odsto kompanija primenjuje specijalizovano rešenje za sprečavanje finansijskih prevara iako samo 22 odsto njih smatra da je ovo najefikasniji vid zaštite. Manje od polovine (42 odsto) kompanija primenjuje ova rešenja i na korisničke uređaje, dok samo 67 odsto njih koristi bezbednu konekciju za sve onlajn transakcije.
Ne iznenađuje podatak da je čak 49 odsto kompanija svesno da samo ublažava posledice napada umesto da ih uklanja u potpunosti, dok 29 odsto njih smatra da je isplativije da rešavaju finansijske incidente tek nakon što se dogode umesto da sprečavaju njihovo pojavljivanje.
„Ovim istraživanjem ustanovljeno je da banke i druge finansijske organizacije imaju poteškoća da se izbore sa onlajn finansijskim pretnjama u današnjem svetu povezanih uređaja. Oko 38 odsto organizacija sa kojima smo razgovarali priznalo je da imaju sve većih poteškoća da utvrde da li je transkacija legitimna ili maliciozna, pri čemu čak jedna od tri organizacije odlučuje da se izbori sa ovim problemom „tek kada se dogodi“, što je jako zabrinjavajuće. Ako uzmemo u obzir to da je samo našim istraživanjima detektovano 22,9 miliona finansijskih malver napada u 2014. godini, pri čemu je čak 2,7 miliona korisnika bilo targetirano ovim napadim, očigledno je da se problemu ne može pristupiti tako što će se rešavati svaki individualni incident već mora postojati adekvatno dugoročno rešenje. I krajnji klijenti i finansijske organizacije zaslužuju bolju uslugu i zaštitu”, izjavio je Ros Hogan (Ross Hogan), direktor odseka za zaštitu od finansijskih prevara u okviru kompanije Kaspersky Lab.
Istraživanjem je utvrđeno da korisnici obične antivirus programe za zaštitu na internetu ne smatraju adekvatnim rešenjem za sprečavanje prikrivenih „fišing“ i malver napada koji mogu prouzrokovati finansijske gubitke. Manje od 10 odsto ispitanika odlučilo se za ovu opciju kao vid zaštite.
Korisnici uglavnom smatraju da je najbolje rešenje korišćenje specijalizovanih programa. Kaspersky Fraud Prevention predstavlja sveobuhvatno bezbednosno rešenje koje je kreirano za zaštitu od onlajn i mobilnih finansijskih pretnji. Osnovnu platformu čine dva podsistema, pri čemu se jedan od njih nalazi u okviru infrastrukture banke i obezbeđuje dodatni sloj zaštite tako što analizira bankarske usluge koje se sprovode na uređajima korisnika.
Druga platforma nalazi se na uređajima krajnjih korisnika kao što su računari i mobilni uređaji. Nakon što ga korisnik instalira na svoj Mac ili Windows uređaj, program Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints proverava autentičnost veb stranica i otvara stranice u bezbednom režimu kako bi bio siguran da su lični podaci zaštićeni od krađe ili modifikacije. Program takođe blokira svaki pokušaj inficiranja računara malverom. Kaspersky Fraud Prevention Software Develeopment Kit omogućuje kreiranje aplikacija zaštićenih od finansijskih prevara za Android, iOS ili Windows Phone platforme.
*Istraživanje „IT Security Risks 2015“, koje su sproveli stručnjaci iz kompanija Kaspersky Lab i B2B International, obuhvatilo je više od 5,500 predstavnika kompanija, uključujući 131 predstavnika banaka i drugih kompanija za pružanje finansijskih usluga iz 26 zemalja.