Srpski startap Ayo predstavio je svoje naočare na Svetskom kongresu prenosive tehnologije u San Francisku i pokrenuo svoju prvu kampanju na IndieGoGo platformi. U prva dva dana Ayo tim je prikupio više od 40.000$ i postao trenutno najpopularniji tehnološki proizvod na ovoj svetskoj platformi, a do kraja kampanje ima još 38 dana.
Ayo naočare putem specijalnog plavog svetla utiču na signale koji dopiru do mozga i time omogućavaju bolji kvalitet sna, lakše buđenje i sprečavanje džet lega. Ayo je napravljen na osnovu hronobioloških istraživanja ritma dnevnog i noćnog ciklusa i hormona koji utiču na pospanost i nivo energije tokom dana.
Proizvod se sastoji od naočara za čije efekte je dovoljno 20 minuta nošenja i mobilne aplikacije koja daje savete za upotrebu naočara na osnovu ličnih podataka o vremenu spavanja, buđenja ili putovanja. Pored toga, Ayo aplikacija omogućava i usklađivanje ritma sa partnerom ili nekim velikanima, poput Nikole Tesle, kao i sinhronizaciju sa drugim fitnes gedžetima.
Osnivački tim koji čine Branislav Nikolić i Nikola Vučinić iz Srbije i Aleksandar Dimitrov iz Bugarske, kreirao je nekoliko prototipa i potvrdio svoj koncept. U drugoj polovini ove godine planiraju pilot projekat, a naredne godine lansiranje proizvoda na tržište. Ayo će koštati 299$, a trenutno se kroz IndieGoGo kampanju može nabaviti za upola nižu cenu. Na sajtu Indiegogo.com svako može da podrži ovaj srpski startap i pomogne razvoj ove revolicionarne tehnologije.