Srbija zaostaje i bez jasnog je puta u razvoju e-trgovine, pokazalo je istraživnaje konsultanstke kuće A.T. Karni, što bi, kako tvrde upućeni, moglo da dovede do pada poslovanja kompanija u budućnosti.
U Istraživanju” Globalni indeks razvoja e-trgovine za 2015. godinu” se navodi da Srbija zauzima poslednje mesto, jer kao zemlja nema pripremljen plan za dalji razvoj elektronske trgovine.
Potpredsednik A.T.Karni, Zlatko Bazianec je rekao da su potrebni dodatni podsticaji i razvoj firmi u Srbiji, koje, iako nemaju veličinu tržišta kao prednost, imaju dokazane sposobnosti izlaska u e-svet.”Naše tradicionalne kompanije u trgovini i proizvodnji robe široke potrošnje ne smeju da zaostaju ni u e-svetu”, rekao je on, a navodi se u saopštenju ove konsultantske kuće.
Ukoliko srpske kompanije ne sprovedu digitalizaciju na brz i efikasan način, on ukazuje da će ih pregaziti svetski konkurenti, koji već imaju veliki zalet iz svojih domaćih tržišta.
“U današnjem globalnom svetu, ukoliko naši proizvođači ili trgovci nemaju jasnu digitalnu strategiju i razvijene pristupe e-trgovini, oni mogu propustiti priliku rasta i izvan trenutnog tržišta, pa će moći računati samo na pad poslovanja u budućnosti”, upozorio je on.
Prvo mesto u 2015. godini na listi indeksa razvoja e-trgovine su SAD koje su, kako je navedeno, preuzele prvo mesto zahvaljujući kontinuiranom rastu, poboljšanoj ekonomiji i višem poverenju potrošača u e-trgovinu.