Kupci CEE regiona koji kupuju na internetu često traže parfeme, dok se Srbi više orijentišu na klima-uređaje. Ovo je zbog različitih potreba i stilova života u ovim zemljama. Parfemi su popularni proizvod za kupovinu na internetu u CEE regionu zbog širokog izbora i povoljnih cena, dok su klimatski uređaji popularni u Srbiji zbog često visokih temperatura i potrebe za klimatizacijom. Ipak, i pored ovih razlika, potrošači u oba regiona traže kvalitetne proizvode po pristupačnim cenama.
U proteklih 30 dana, pratili smo podatke na Idealno.rs, kao i na drugim platformama za upoređivanje cena i onlajn kupovinu kao što je Heureka Grupa, i primetili zanimljive trendove povećanja potražnje za određenim kategorijama i segmentima proizvoda. Stranice za upoređivanje cena i dalje sve više dobijaju na popularnosti, što informisani i razboriti kupci iskorišćavaju. Na jednom mestu pronalaze povoljnu ponudu proizvoda koji traže.
Kada je reč o proizvodima koji su izazvali najveću tražnju među online kupcima Srbije i Istočne i Srednje Evrope, poslednjih mesec dana doživljavamo očekivani sezonski skok potražnje za karnevalskim kostimima u svim zemljama CEE regiona. Međutim, pobedu među svim kategorijama, što se tiče samog interesovanja kupaca, u svim zemljama CEE odnela je kategorija parfema. Ova kategorija je uvek bila popularna, ali se poslednjih mesec dana interesovanje za parfeme učvrstilo kao najtraženija kategorija, što potvrđuje da su parfemi uvek u trendu i da ih kupci i dalje žele kupovati online.
Na veliku tražnju za parfemima uticao je i veliki asortiman parfemskih proizvoda koji je omogućio da potrošači nađu najprikladniji i najpovoljniji parfem, koji ujedno može predstaviti i lep poklon za predstojeće praznike – Dan zaljubljenih i Dan žena.
Međutim, Srbija predstavlja izuzetak, tamo se (još) ne može primetiti povećanje interesovanja za parfeme. Umesto toga, među srpskim potrošačima se može primetiti povećana potražnja za proizvodima kao što su: klima uređaji (124% veća potražnja nego pre 30 dana), frižideri sa zamrzivačima (102%), zimske auto gume (69%) i plakari (41%). Srpski onlajn kupci pokazuju nešto manje interesovanje nego pre mesec dana za LCD i LED televizore i (sezonski razumljivo) – bazene. Ovo pokazuje da potrebe i interesovanja srpskih potrošača mogu biti različiti od onih u drugim zemljama CEE regiona.