Tokom aprila ove godine, beogradska advertajzing agencija Pioniri je, u saradnji sa partnerskom agencijom Smart Plus Research, sprovela istraživanje navika u korišćenju društvenih mreža.
Podaci koji su celoj industriji bili toliko neophodni za svakodnevni rad i kreiranje efikasnih digitalnih strategija, a koji često nisu dostupni, niti rado prosleđivani od strane društvenih mreža, sada su dostupni svima.
Na reprezentativnom uzorku online populacije od 1000 građana Srbije, starosti između 18 i 64 godine, ispitivali smo obrasce korišćenja društvenih mreža, kao i stavove prema oglašavanju na njima.
Ideja je bila da stvari koje znamo iz iskustva mnogih realizovanih kampanja i njihovih rezultata proverimo, kao i da dobijemo potvrdu nekih naših stavova i procena. Ali i da pored delimičnih i šturih dostupnih podataka u totalu, kada je u pitanju konzumacija društvenih mreža kod nas, konačno napravimo statističku sliku društevnih medija u Srbiji 2017.
Iako smo dosta dobijenih rezultata i očekivali, neka od iznenađenja za nas su prilično visok procenat korišćenja SMS-a i dalje, jako mali broj građana Srbije bez naloga bar na jednoj društvenoj mreži, kao i eksplozivni rast Instragram mreže, što smo uspeli sada i brojčano da zabeležimo na skoro 37% onih koji uopšte koriste društvene mreže.
Interesovao nas je i odnos građana Srbije prema popularnim influenserima i social media oglašavanju, koliko veruju brendovima na društvenim mrežama, kao i da li prepoznaju oglasne formate.
I kao zaključak nakon sumiranih rezultata i dobijene statistike, a koje ćemo se truditi da pratimo i dalje, jeste da smo prilično svesna i pismena social media nacija.