Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić izjavila je da je onlajn trgovina u velikoj ekspanziji, pre svega usled pandemije izazvane virusom korona, ali i da se povećava broj potrošačkih prigovora na robu kupljenu preko interneta.
Ona je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a istakla da je broj potrošačkih prigovora tokom trajanja pandemije za oko 30 odsto veći u odnosu na isti period prethodne godine, što je, kako je rekla, i očekivano imajući u vidu veliki rast elektronske trgovine.
Najveći broj prigovora, kako je istakla Rakić, odnosi se, kao i do sada, na obuću i tehničku robu.
Ukoliko je reklamacija opravdana, pomoćnica ministra trgovine je podsetila da je trgovac u obavezi da reši reklamaciju u roku od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu.
Za sve potrebne savete na ovu temu građani se, kako je dodala, mogu obratiti udruženjima za zaštitu potrošača, kao i podneti prijavu Tržišnoj inspekciji.
„ Cilj Vlade Srbije je da zaštiti potrošače od nesavesnih trgovaca, ali isto tako i da trgovci shvate da treba da se bore za svakog potrošača“; ukazala je Rakić.
Upitana kome građani treba da se obrate ukoliko su izloženi raznim prevarama prilikom internet kupovine, Rakić je navela Tržišnu inspekciju kao kontakt tačku, ali i dodala da samo kupovinom kod registrovanog trgovca potrošač može da ostvari svoja prava.