Od istraživanja Everesta iz udobnosti doma do dizajniranja sledećeg automobila ili aviona, gledanja sportskog događaja iz perspektive trenera ili igrača virtuelna stvarnost obećava veliku promenu u načinu kako doživljavamo svakodnevni život.
Pored toga VR je takođe i veliki izazov, pogotovo kada znamo da pravi VR zahteva sedam puta više grafičke performanse u poređenju sa standardnim 3D aplikacijama i igrama.
Kako bi se rešio ovaj problem NVIDIA je danas objavila 1.0 verziju dva moćna razvojna paketa (SDK) pod imenima NVIDIA GameWorks™ VR i NVIDIA DesignWorks™ VR.
Pri korišćenju sa vodećim GPU-ovima kompanije kao što su GeForce® i Quadro® ovi SDK-ovi omogućavaju developerima da iskoriste alate koji su potrebni kako bi kreirali neverovatna VR iskustva, uvećali perfomanse, umanjili kašnjenje, povećali kompatabilnost sa hardverom i ubrzali video prenose od 360 stepeni.
Oba razvojna paketa poseduju veliki broj API-ja , biblioteka i tehnologija kao što je NVIDIA Multi-Res Shading Technology2 namenjenih developerima koji se fokusiraju kako na VR naočare tako i na aplikacije. Multi-Res Shading tehnologija je po prvi put dostupna i u pitanju je inovativna rendering tehnika koja uvećava perfomanse u nekim slučajevima do čak 50 procenata dok održava isti kvalitet slike.
1.0 SDK takođe poseduje podršku za Windows 10.
GameWorks VR
Za developere igara i aplikacija GameWorks VR SDK uključuje sledeće tehnologije:
- Multi-Res Shading—inovativna VR rendering tehnika u kojoj se svaki deo slike renderuje u rezoluciji koja je najbolji izbor za gustinu piksela uvijene slike koju zahtevaju VR naočare. Koristeći NVIDIA Maxwell™ arhitekturu i multi-projection mogućnost renderinga više tačaka pogleda u jednom prelazu omogućava veliko uvećanje performansi.
- VR SLI—omogućava povećanje performansi u VR aplikacijama tako što se više GPU-ova može dodeliti jednom oku kako bi se dramatično ubrzao stereo rendering.
GameWorks VR se već integriše u vodeće endžine igara. Kompanija Epic Games je objavila podršku za GameWorks VR Multi-res Shading i VR SLI mogućnosti u nadolazećoj verziji popularnog Unreal Engine 43.
GameWorks VR takođe nudi specifične mogućnsoti za developere VR naočara kao što su:
- Context Priority—nudi kontrolu GPU prioriteta kako bi se omogućile tehnike kao što je asynchronous time warp koji umanjuje kašnjenje i brzo podešava sliku kako igrači pomeraju glavu bez potrebe za renderovanjem nove slike.
- Direct Mode—tretira VR naočare kao HUD-ove koji su dostupni samo VR aplikacijama a ne kao standardni Windows monitore, omogućavajući tako bolju plug and play podršku i veću kompatibilnost za VR naočare.
- Front Buffer Rendering—omogućava GPU renderovanje direktno u prednjem baferu kako bi se umanjilo kašnjenje.
DesignWorks VR
Za developere profesionalnih VR aplikacija u industrijama kao što su proizvodnja, mediji, filmska, naftna i medicina. NVIDIA DesignWorks VR je zasnovan na GameWorks VR SDK jezgru uz dodatne alate kao što su:
- Warp and Blend—novi API koji omogućava geometrijske ispravke koje su nezavisne od aplikacije i ispravke inteziteta na nivou celog desktopa kako bi se kreirale savršena VR CAVE iskustva bez dodatnog kašnjenja.
- Synchronization— tehnike koje sprečavaju pucanje i pogrešno pozicioniranje slike pri kreiranju velikog desktopa koji pokreć više GPU-ova ili klastera. Tehnologije kao što su Frame Lock, Stereo Lock, Swap Groups i Swap Barriers su tu kako bi pomogle developerima pri kreiranju savršenih VR CAVE i kluster okruženja.
- GPU Affinity—omogućava dramatično povećanje perfomansi raspoređivanjem poslova na više GPU-ova.
- Direct for Video—omogućava VR i AR okruženja kao što su HUD-ovi, CAVE displeje i kluster rešenja.
VR developeri mogu preuzeti GameWorks VR SDK na sledećoj lokaciji: https://developer.nvidia.com/gameworksVR. Nova verzija DesignWorks VR paketa se može preuzeti nakon registracije na https://developer.nvidia.com/designworks-vr.