Dve trećine domaćih kupaca će ovog decembra na novogodišnje poklone potrošiti sličan iznos kao i 2021, više od polovine njih nabaviće dobar deo poklona preko interneta, a ubedljiva većina neće žrtvovati kvalitet i dugotrajnost izabranih proizvoda, nego će radije čekati popuste ili poklone upriličiti manjem broju primalaca.
Dobra vest za onlajn prodavce! Uprkos visokoj inflaciji, s kojom se srpsko stanovništvo trenutno suočava, izgleda da ni ove godine nećemo škrtariti na novogodišnjim poklonima. Bar na to ukazuju rezultati novogodišnje ankete, sprovedene nad više od 4.500 posetilaca Idealno.rs u novembru.
Oko dve trećine domaćih kupaca planira da u 2022. za novogodišnje poklone izdvoji sličnu sumu novca kao i ranijih godina, međutim, kupovne navike sugerišu neke promene. Narod sada još pažljivije planira šoping, i koncentrisanije upoređuje ponude u želji da izabere najbolji odnos cene i kvaliteta. Čak 38% ispitanika redovno čita recenzije drugih potrošača pred svaku kupovinu, a 39% njih bar ponekad prati mišljenja drugih kupaca o proizvodu pre konačne odluke.
Veliki broj anketiranih (47%) će potrošiti između 5.000 i 20.000 dinara na novogodišnje poklone, što je pozamašna svota, s tim da će više od polovine njih čekati sniženja ili prirediti novogodišnje iznenađenje manjem broju primalaca kako ne bi žrtvovali kvalitet odabranih proizvoda.
“Pri nabavci poklona, ljudi sada razmišljaju malo drugačije nego prethodnih godina. Pažljivije planiraju i strpljivije čekaju najbolje ponude, jer razlike u ceni među prodavnicama znaju da budu basnoslovne, i pravi izbor ponuđača može da uštedi dosta novca”, rekao je Honza Majer, izvršni direktor Heureka grupe, i dodao: “Takođe, kupci će ove godine radije pripremiti manji broj skupljih poklona, koji će zaista obradovati svoje vlasnike, nego da nabave više besmislenih sitnica koje će na kraju završiti u nekom ćošku da skupljaju prašinu”.
Ukratko, prema Majerovim rečima, to će najpre biti ono što sami sebi možda nikada ne priuštimo, ali je i te kako značajno i korisno za poklon najbližima. Uz to, sve više se okrećemo onlajn šopingu jer se samo 12% ispitanika izjasnilo da će novogodišnje poklone birati isključivo u fizičkim radnjama.
Novogodišnju anketu je sproveo vodič za kupovinu Heureka grupe. Priređena je na srpskoj platformi za uporednu kupovinu Idealno.rs tokom novembra, a u njoj je učestvovalo 4.695 naših korisnika.