Azijsko-pacifička regija, sa 10 procenata svih pretplata na 5G tehnologiji, biće drugi najbrže rastući regiona na svetu. Od 2016. do 2022. godine, Bliski Istok i Afrika će se drastično transformisati iz oblasti gde je većina pretplata u okviru GSM/ EDGE mreže u oblast gde je 80 posto svih pretplata na WCDMA/ HSPA i LTE mrežama.
Do kraja 2016. godine, u svetu će biti 3,9 milijardi pretplata na pametnim telefonima. Gotovo 90 posto tih pretplata će biti registrovano na WCDMA/ HSPA i LTE mrežama. Prognozira se da će do 2022. godine, broj pretplata na pametnim telefonima porasti na 6,8 milijardi, a da će više od 95 posto tih pretplata biti registrovano na WCDMA/ HSPA, LTE i 5G mrežama.
Ulf Evaldson, direktor za strategiju i tehnologiju u kompaniji Ericsson, kaže: „Skoro 90 posto pretplata na pametnim telefonima su sada na 3G i 4G mrežama, a očekuje se da će standardizovana 5G mreža biti dostupna 2020. godine. Već primećujemo da su operatori veoma zainteresovani za lansiranje pred-standardnih 5G mreža. 5G će ubrzati digitalnu transformaciju u mnogim industrijama čime će se omogućiti novi slučajevi primene u oblastima kao što su Internet stvari, automatizacija, prevoz i big data.“
Najnovije Ericsson Mobility Report istraživanje takođe predviđa da će 2022. godine postojati 8,9 milijardi mobilnih pretplata, od čega će 90 posto biti na mobilnom širokopojasnom internetu, a 6,1 milijardi njih biće jedinstveni pretplatnici.
Počevši od trećeg kvartala ove godine, broj mobilnih pretplata će na kvartalnom nivou rasti za 84 miliona dok ne dostigne broj od 7,5 milijardi, što predstavlja godišnji rast od 3%.
Gledajući kvartalni rast u pojedinačnim zemljama, poredak najbrže rastućih tržišta je sledeći:
- Indija (15 miliona novih pretplata),
- Kina (14 miliona),
- Indonezija (6 miliona),
- Mjanmar (4 miliona),
- Filipini (4 miliona).
Broj mobilnih širokopojasnih internet pretplata raste za oko 25 posto na godišnjem nivou, što je rast od oko 190 miliona samo u trećem kvartalu 2016. godine, a ukupan broj ovih pretplata sada iznosi 4,1 milijardu.
Ericsson Mobility Report izveštaj ukazao je i na sledeće rezultate:
Sve veći udeo gledanja video sadržaja na mobilnim uređajima: očekuje se da će prenos podataka za gledanje video sadržaja na mobilnim uređajima rasti za oko 50 posto godišnje do 2022. godine i da će na video sadržaj odlaziti skoro 75 posto celokupnog mobilnog prenosa podataka. Društvene mreže su drugi najveći razlog za korišćenje mobilnih podataka, te se očekuje da ovaj segment raste za 39 posto godišnje u narednih šest godina.
Live streaming se priključuje društvenim medijima: Potrošači sve više koriste live streaming aplikacije za interakciju sa prijateljima, porodicom i pratiocima na društvenim mrežama. Svaki peti korisnik pametnih telefona u SAD-u kaže da je zainteresovan za emitovanje video sadržaja uživo, a dvostruko više korisnika pametnih telefona na brzo-rastućim tržištima kao što su Indija, Indonezija, Brazil i Oman su zainteresovani za takve aplikacije.
IoT u fokusu: Očekuje se da će do 2022. godine biti oko 29 milijardi povezanih uređaja, a od tog broja će oko 18 milijardi uređaja biti povezano na Internet stvari.
Ericsson Mobility Report izveštaj je vodeća publikacija u pogledu mobilnog prenosa podataka i pruža dubinsku analizu podataka sa postojećih mreža širom sveta. Izveštaj koristi ta merenja i analitiku i kombinuje ih sa internim prognozama i drugim relevantnim studijama, kako bi pružio uvid u aktuelne trendove u pogledu data saobraćaja i tržišna kretanja u Umreženom društvu.