mastercard istraživanje

Uvid u Trenutne Trendove Plaćanja

Nedavno sprovedeno Mastercard MasterIndex istraživanje 2023 u Srbiji otkriva značajan porast popularnosti beskontaktnih plaćanja među korisnicima. Prema istraživanju, četiri petine ispitanika smatra beskontaktna plaćanja brzom i jednostavnom opcijom. Ova metoda plaćanja postaje sve više prihvaćena zbog svoje efikasnosti i sigurnosti, sa 41% ispitanika koji ističu bezbednost kao ključni faktor.

Raznolikost Lokacija za Beskontaktna Plaćanja

Analiza mesta korišćenja beskontaktnih plaćanja ukazuje na širok spektar lokacija. Najveći broj korisnika koristi ovu metodu u supermarketima i prodavnicama (49%), dok su benzinske pumpe takođe popularno mesto za beskontaktna plaćanja (31%). Značajan procenat korisnika koristi ovu metodu u prodavnicama odeće, obuće i nakita (28%), malim lokalnim radnjama (27%), apotekama i zdravstvenim ustanovama (23%), drogerijama i parfimerijama (18%) te restoranima i kafićima (18%).

Mobilni Novčanici u Usponu

Zanimljivo je da 29% ispitanika istraživanja izražava interesovanje za korišćenje mobilnih novčanika. Takođe, 33% ispitanika bi želelo da prenosi sredstva sa jednog na drugi račun putem broja telefona ili e-maila primaoca, a 30% bi preferiralo obavljanje transakcija direktno preko mobilnih aplikacija.

Podsticanje Mobilnih Plaćanja kroz Tržišne Kampanje

Da bi se dodatno podstakla upotreba mobilnih plaćanja, Mastercard pokreće tržišnu kampanju koja nudi keš-bek od 1000 dinara za korisnike koji vikendom obave plaćanja mobilnim telefonima u iznosu od minimum 3000 dinara. Ova kampanja je prilika za dalju edukaciju i promociju praktičnosti, brzine i sigurnosti mobilnih plaćanja.

Limiti za Beskontaktna Plaćanja bez PIN-a

U kontekstu limita za beskontaktna plaćanja bez PIN koda, Mastercard postavlja limit od 4000 dinara, sa 23% ispitanika koji se osećaju komforno sa ovim iznosom. Značajan broj korisnika (34%) bi želeo da ovaj limit bude povećan na 5000 rsd, dok bi četvrtina ispitanika bila udobna čak i sa iznosima preko 5000 dinara.

Biometrijska Autentifikacija i PIN Kôdovi

Interesantno je da 53% ispitanika pokazuje interesovanje za biometrijsku identifikaciju kao alternativu potvrđivanju plaćanja PIN kodom. Biometrijska autentifikacija putem otiska prsta je prihvatljiva za 31% ispitanika, dok 22% preferira autentifikaciju skeniranjem lica.

Posebne Pogodnosti za Korisnike u Srbiji

U cilju promocije bezgotovinskih plaćanja, Mastercard u Srbiji nudi dodatne pogodnosti kroz keš-bek kampanju. Korisnici mogu ostvariti povrat od 1000 rsd vikendom prilikom plaćanja mobilnim novčanikom u iznosu od najmanje 3000 dinara kod odabranih trgovaca. Učesnici u kampanji uključuju Cineplexx, DM, Hleb & Kifle, Merkator S i Sport Vision.

Učestvovanje Banaka u Promociji

Banke koje su omogućile učešće u ovoj promociji putem svojih Mastercard kartica uključuju Banca Intesa, Banka Poštanska štedionica, Mobi banka, NLB Komercijalna banka, OTP banka, ProCredit banca, Raifeisen banka, UniCredit banka i Halkbanka. Ova saradnja između Mastercarda i banaka ukazuje na zajednički napor ka modernizaciji platnog tržišta Srbije.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala