Na Svetskom sajmu mobilne telefonije, kompanija Mastercard je najavila da otpočinje saradnju sa društvenom mrežom Facebook na pružanju tehnologije malim preduzećima kako bi mogli da prihvataju elektronska i mobilna plaćanja. Pristup digitalnim plaćanjima pomoći će malim firmama da se prošire na nova tržišta, kao i da dobiju pristup finansijskim uslugama i proizvodima koji će im omogućiti da prošire svoje poslovanje.
Mastercard će u Nigeriji testirati novo Masterpass rešenja na QR bot platformi za Facebook Messenger kako bi vlasnici preduzeća mogli da pređu sa gotovinskih na bezgotovinske i QR uplate. Ecobank i Zenith banka će pružiti podršku ovom prvom pilot programu. Projekat u Nigeriji je početak velikog plana dve kompanije za uključivanje što više preduzeća u digitalnu ekonomiju.
Rezultati istraživanja sprovedenih od strane Fletcher univerziteta i Mastercard centra za inkluzivni rast pokazuju da u Nigeriji 98% od ukupnog obrta novca koji ostvaruju potrošači i preduzeća (obrt vredan 301 milijardu dolara) i dalje se obavlja u gotovini.
Kako bi se uključili u ovaj novi program, zainteresovane firme treba da pošalju zahtev bot platformi kako bi otpočeli prihvat QR plaćanja, da dobiju odobrenje svoje banke i otvore račun, što je dovoljno da počnu da prihvataju digitalna plaćanja na brz, jednostavan i siguran način. Vlasnici firmi mogu da štampaju i prikazuju QR kod u svojim radnjama ili čuvaju kod na telefonima, dok potrošači mogu da plaćaju skeniranjem tog QR koda pametnim telefonom ili ukucavanjem trgovačkog ID koda koji je povezan sa QR kodom.
Od kako je predstavljen 2016. godine, Masterpass QR rešenje omogućava ljudima da na siguran način plaćaju i primaju uplate samo putem telefona, bez keša i platnih kartica. Masterpass QR rešenje se nadovezuje na Mastercard inicijative za bezgotovinska plaćanja da trgovcima svih veličina, bilo da se radi o međunarodnim lancima ili pojedinačnim vlasnicima lokalnih trgovina i uličnim prodavcima – obezbedi brz, siguran i jeftin način da prihvataju uplate i učestvuju u formalnim tokovima novca.
„Brendovi i programeri širom sveta koriste poruke kako bi se povezali sa 1,3 milijarde ljudi koji koriste Facebook Messenger svakog meseca. Zadovoljstvo nam je što Mastercard razvija uslugu na Messanger platformi kako bi pomogao malim trgovcima da organizuju svoje poslovanje i povežu se sa svojim potrošačima putem poruka”, izjavila je Kahina Van Dajk, direktorka sektora za partnerstva sa platnom i finansijskom industrijom u kompaniji Facebook.