Mala preduzeća, koja zapošljavaju do 50 ljudi, znatno manje su zabrinuta za sajber pretnje koje mogu nastati kao posledica nemarnosti zaposlenih, u poređenju sa velikim korporacijama. Samo 36 odsto malih preduzeća brine o nemarnosti svojih zaposlenih dok više od polovine srednjih preduzeća i većih korporacija smatra to ozbiljnom pretnjom, navodi se u godišnjem izveštaju o IT pretnjama koji je kreirala kompanija Kaspersky Lab.

 

Loše informisani ili neoprezni zaposleni, čije neadekvatno korišćenje IT resursa može dovesti IT bezbednost kompanije u opasnost, mogu da naprave štetu kompaniji bilo koje veličine. Prema rezultatima istraživanja, ponašanje zaposlenih je među tri najveća bezbednosna izazova sa kojima se suočavaju kompanije širom sveta. Više od polovine (61 odsto) kompanija koje su iskusile neki bezbednosni incident u 2016. godini priznalo je da je neoprezno ponašanje zaposlenih značajno doprinelo tome.

 

Kao i velike korporacije, mala i srednja preduzeća se suočavaju sa izazovima u pogledu upravljanja IT infrastrukturom koja se konstantno menja: 74 odsto kompanija prijavilo je da se broj mobilnih tlefona koje se koriste u poslovne svrhe povećao u prethodne tri godine, dok je 71 odsto kompanija izjavilo isto to za tablet uređaje. Ova nova poslovna realnost utiče na menadžere i primorava ih da obraćaju više pažnje na IT bezbednost, kao i da kontrolišu potencijalno opasne aktivnosti zaposlenih, čak i u jako malim preduzećima.

 

„U malim preduzećima koja nemaju specijalno obučeno IT osoblje, zaposleni su najčešće ti koji moraju da primenjuju sajber bezbednosne mere. Na primer, zaposleni će imati zadatak da instaliraju bezbednosno rešenje za borbu protiv malvera. Ovo predstavlja ozbiljan rizik za preduzeće, budući da nemarnost zaposlenih može veoma lako da utiča ne sve bitne poslovne podatke i informacije, što može prouzrokovati gubitak vremena, novca ili klijenata. Ovakva poslovna okruženja treba da koriste bezbednosna rešenja specijalno kreirana za mala i srednja preduzeća, uz  zaštitu koju IT asministrator, koji čak ne mora imati veliko stručno znanje, može nadgledati i održavati sa bilo kog mesta”, izjavio je Vladimir Zapoljanski (Vladimir Zapolyansky), direktor marketinga za mala i srednja preduzeća u kompaniji Kaspersky Lab.   


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala