Finansijski rezultati kompanije LG u poslednjem kvartalu prethodne godine postavljaju nove rekorde u istoriji kompanije
U sumiranju 2020. godine, kompanija LG Electronics (LG) objavila je odlične godišnje finansijske rezultate sa ostvarenim prihodima od 63,26 biliona vona (56,45 milijardi dolara), uz rekordan profit od 3,2 biliona vona (2,85 milijardi dolara), što je povećanje od 31,1 odsto u odnosu na 2019. godinu. Pojačana prodaja premijum kućnih aparata i OLED televizora, kao i snažan rast u odseku kompanije za automobilske komponente, najviše su doprineli odličnim finansijskim rezultatima za kraj godine.
Prodaja u četvrtom tromesečju bila je rekordnih 18,78 biliona vona (16,76 milijardi dolara) što je rast od 16,9 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, a 11 odsto povećanja u odnosu na prethodni kvartal. Uprkos uticaju COVID-19, profit u poslednjem kvartalu 2020. godine iznosio je 650,20 milijardi vona (580,19 miliona dolara) što je povećanje od neverovatnih 539 odsto u poređenju sa četvrtim kvartalom 2019. godine.
Globalna pandemija i spor ekonomski oporavak ostaju kao briga za narednu godinu, ali u kompaniji LG očekuju da se globalna ekonomija normalizuje usled zdravih fiskalnih politika svetskih vlada i uspešnoj vakcinaciji. U ovoj godini će osnovne tehnologije kao što su AI, 5G, IoT i mobilnost biti široko primenjene u raznim poslovnim oblastima kompanije LG.
Kompanija LG Home Appliance & Air Solution zaključila je prethodnu godinu sa rekordnim prihodima od 22,27 biliona vona (19,87 milijardi dolara), što je 3,5 odsto više nego lane, uz rekordni profit od 2,35 biliona vona (2,10 milijardi dolara) za celu godinu. Rezultati oslikavaju porast prodaje novih kategorija kućnih aparata i pojačanu potražnju za iznajmljivanjem kućnih aparata u Južnoj Koreji. Prihod u četvrtom kvartalu od 5,54 biliona vona (4,94 milijarde dolara) bio je najveći zabeleženi prihod za četvrti kvartal u istoriji kompanije, sa skokom od 20 odsto na godišnjem nivou i dvocifrenim rastom u Južnoj Koreji, Severnoj Americi i Evropi.
Kompanija LG Home Entertainment je ostvarila prihode od 13,18 biliona vona (11,76 milijardi dolara), uz profit od 969,70 milijardi vona (865,29 miliona dolara) što je skok od 22,9. odsto u odnosu na isti period 2019. godine. Prodaja u poslednjem kvartalu od 4,28 biliona vona (3,82 milijarde dolara) bila je za 7,9 odsto veća nego lane i 16,7 odsto veća u odnosu na treći kvartal. Kvartalni profit od 204,50 milijardi vona (182,48 miliona dolara) rezultat je povećanja prodaje u Severnoj Americi i Evropi.
Kompanija LG Mobile Communications objavila je prihode od 5,22 biliona vona (4,66 milijardi dolara) za celu godinu. Prihodi od 1,39 biliona vona (1,24 milijarde dolara) u četvrtom kvartalu bili su za 4,9 odsto veći u odnosu na isti kvartal 2019. godine, ali za 9,2 procenta niži u odnosu na treći kvartal, zbog nestašice 4G čipseta i slabe prodaje premijum pametnih telefona na prekomorskim tržištima. Godišnji gubitak iznosi 84,12 milijardi vona (750,63 miliona dolara), što je manje nego očekivano zbog marketinških ulaganja kao podršku flagship uređajima i delimičnim smanjenjem fiksnih troškova u cilju efikasnije proizvodnje.
Kompanija LG Vehicle Component Solutions prijavila je prihode od 5,80 biliona vona (5,18 milijardi dolara), što je rast od 6,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi u četvrtom kvartalu od 1,91 biliona vona (1,71 milijarde dolara) bili su 41,3 odsto veći u odnosu na isti kvartal prošle godine, što je rezultat povećane potražnje na ključnim tržištima automobilske industrije, uključujući Severnu Ameriku i Evropu. Pored toga, došlo je do porasta prodaje novih projekata. Skromni gubitak u četvrtom kvartalu od 2 milijarde vona (1,78 miliona USD) ne umanjuje značaj obnovljene potražnje i rasta prodaje u drugoj polovini godine, sa dodatno poboljšanom racionalizacijom troškova proizvodnje.
Kompanija LG Business Solutions ostvarila je prihod u 2020. godini od 6,01 biliona vona (5,36 milijardi dolara) uz profit od 457,88 milijardi vona (408,51 miliona dolara) usled porasta potražnje za IT proizvodima koji omogućavaju radom na daljinu i online učenje. Prihod u četvrtom tromesečju od 1,51 biliona vona (1,35 milijardi dolara) bio je za 4,8 odsto veći u odnosu na isti period 2019. godine, dok je kvartalni profit iznosio 70,30 milijardi vona (62,73 miliona dolara), što je niže u odnosu na prethodnu godinu, delimično zbog povećanja cena osnovnih komponenti i globalnih logističkih troškova. Očekuje se da tržište prikaza informacija (information displays) poraste u skladu sa oporavkom globalne potražnje, dok će se trend rasta potražnja za IT proizvodima nastaviti. Dodatno se očekuje da će prodaja solarnih modula biti veća kako potražnja za obnovljvom energijom na razvijenim tržištima bude rasla.