Kompanija LG Electronics (LG) objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2016. godine, prema kojima je zabeležen operativni profit od 505,2 milijardi južnokorejskih vona (420,25 miliona američkih dolara), što predstavlja rast od 65,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Kompanija LG Home Appliance & Air Solution doprinela je najviše ovom rezultatu, ostvariviši operativni prihod za ovaj kvartal u iznosu od 407,8 milijardi južnokorejskih vona (339,23 miliona američkih dolara), dok je kompanija LG Home Entertainment ostvarila operativni prihod od 335,2 milijardi južnokorejskih vona (278,84 miliona američkih dolara). Ovaj rezultat predstavlja značajan porast za obe kompanije u odnosu na prvi kvartal 2015. godine. LG Mobile Communications kompanija zabeležila je operativni gubitak 202,2 milijardi južnokorejskih vona (168,20 miliona američkih dolara), najviše zbog troškova usled marketinške kampanje za novi, LG G5 model smart telefona, dok je kompanija LG Vehicle Components zabeležila skroman pad profita u iznosu od 15,8 milijardi južnokorejskih vona (13,14 miliona američkih dolara), zbog investicija u istraživanja i razvoj.
Očekuje se da će globalna prodaja i profitabilnost kompanije LG porasti u drugom kvartalu, shodno daljoj implementaciji strategije koja se fokusira na premium uređaje poput LG SIGNATURE proizvoda, LG G5 smart telefona i 4K Ultra HD OLED televizora.
Kada je reč o poslovnim jedinicama kompanije LG Electronics, rezultati izgledaju ovako:
- Kompanija LG Home Appliance & Air Solution postigla je prodaju u iznosu od 4,22 biliona južnokorejskih vona (3,51 milijardi američkih dolara), što predstavlja uvećanje od 4 odsto u odnosu na isti period prošle godine, najviše zahvaljujući premium proizvodima i porastu u B2B segmentu. Operativni profit i operativna marža od 9,7 odsto najveće su u istoriji ove kompanije. Prihodi na tržištu Južne Koreje uvećani su za 11 odsto u odnosu na isti period prošle godine zahvaljujući TWIN Wash veš mašinama, premium frižiderima i komercijalnim klima uređajima.
- Kompanija LG Mobile Communications beleži prodaju u iznosu od 2,96 biliona južnokorejskih vona (2,46 milijardi američkih dolara), što predstavlja pad od 15,5 odsto u odnosu na prvi kvartal prošle godine. Isporuka 13,5 miliona smart telefona poredstavlja pad od 12 odsto u odnosu na isti period prošle godine i ujedno u odnosu na prošli kvartal, najviše kao rezultat spore sezone, kao i pada isporuke postojećih modela, shodno porastu interesovanja za najavljeni LG G5. Konkurencija na tržištu smart telefona će nastaviti da se uvećava, što će rezultirati u opadanju cena, protiv čega LG namerava da se bori uz pomoć svog modularnog G5 telefona, kao i novih, pristupačnijih modela poput onih iz X serije.
- Kompanija LG Home Entertainment beleži prihode u iznosu od 4,33 biliona južnokorejskih vona (3,6 milijardi američkih dolara), što predstavlja pad od 2,3 odsto u odnosu na isti period prošle godine, s obzirom da je isporuka televizora smanjena na ključnim tržištima kao što su Severna Amerika i Evropa. Jake operativne marže od 7,7 odsto propraćene su porastom operativnog prihoda u iznosu od 207 odsto, demostrirajući rastuću potražnju za premium OLED i 4K OLED televizorima. Poboljšana struktura troškova i konkurentnost očekuju se da će poboljšati profitabilnost u sledećem kvartalu.
- Kompanija LG Vehicle Components zabeležila je prodaju u iznosu od 592,9 milijardi južnokorejskih vona (493,2 miliona američkih dolara), što predstavlja porast od 55 odsto u odnosu na isti period prošle godine, zahvaljujući porastu obima posla u segmentu infotejnmenta, iako je na profitabilnost negativno uticao nivo prihoda uloženih u istraživanje i razvoj.