U Tjenđinu, jednom od najvećih gradova u Kini, gradi se prva digitalna 5G replika tamošnje luke, vodeće u tom delu sveta. Ovaj grad će tako biti bolje povezan sa ostatkom Kine, ali i globalno, a moći će da preuzme i isporuči više robe za isto vreme i unapredi kvalitet poslovanja i života svih ljudi ne samo u toj zemlji, nego i globalno.
Tianjin Port Group i kompanija Huawei zajednički će izgraditi prvog digitalnog blizanca Tjenđin luke, kako bi ona bila inteligentnija i bolje automatizovana.
Potpredsednik Tianjin Port Group, Jang Džimin, objasnio je da se ovaj plan sastoji iz tri dela: izgradnje novih automatizovanih terminala, nadogradnje tradicionalnih terminala i sveobuhvatne digitalne transformacije cele luke.
“Naše i Huawei inovacije transformisale su tradicionalne kontejnerske lučne terminale i donose ogroman napredak poslovanju i poboljšanju bezbednosti na radu. Pozitivno utiču na radno okruženje, podstiču zelenu transformaciju i smanjuju ispuštanje ugljenika u atmosferu, istovremeno povećavajući efikasnost poslovanja. Potpuno smo sigurni da je ovo put kojim bi globalna lučka industrija trebalo da ide“, rekao je Jang Džimin.
Uspešna transformacija jednog lučkog terminala
Terminal C ove kineske luke bio je prvi pametni lučki terminal na svetu sa nultom emisijom ugljenika. Uključen je u velike komercijalne operacije u oktobru 2021. godine i na njemu se pomoću Huawei 5G i L4 tehnologije autonomne vožnje postižu veća bezbednost i bolja efikasnost.
Na ovom terminalu kontejnerske dizalice rade automatski, a inteligentni roboti horizontalnog transportnog sistema češće dolaze i odlaze po unapred utvrđenim rutama, koje mogu biti promenjene u svakom trenutku, ako se za nečim takvim ukaže potreba. Daljinski kontrolisane dizalice za rad iznad vode podižu natovarene kontejnere sa teretnih brodova i stavljaju ih na inteligentne robote za horizontalni transport.
Uz podršku BeiDou navigacionog satelitskog sistema (jednog od nekoliko raspoloživih GPS sistema u svemiru), ovi roboti se vode do stanica za automatsko zaključavanje/otključavanje radi otpuštanja kontejnera sa njegovog mesta, a zatim do kontejnerskog dvorišta duž optimalnih ruta vožnje koje se izračunavaju u realnom vremenu. Zbog ovih stvari ceo proces teče glatko i brzo, bez mogućnosti za grešku.
“Luke su vitalna karika u pomorskom transportu, direktno povezujući trgovinu i snabdevanje internacionalnih tržišta. Izgradnja efikasnijih pametnih luka zato postaje sve hitniji zahtev za globalni lanac poslovanja. Odeljak C Tjenđin luke sad radi stabilno i bez prekida već više od godinu dana.
Ovo dokazuje da su 5G i L4 autonomna vožnja uspešno implementirani i usvojeni i da nude istinsku komercijalnu i društvenu vrednost“, rekao je Jue Kun, jedan od tehnoloških direktora kompanije Huawei zaduženih za smart razvoj pomorskog saobraćaja i lučnog transporta.
Kun veruje da će se iskustvo stečeno u Tjenđin luci koristiti u mnogobrojnim različitim industrijama, sa digitalnim tehnologijama sledeće generacije kao što su 5G i veštačka inteligencija (AI). Sve ovo biće kombinovano na istom mestu za rešavanje problema, ubrzavanje transformacije i razvoj i implementaciju digitalne industrije.
Tjenđin luka spada u 10 najvećih i najmodernijih lika na svetu. Ima terminale klase 300.000 tona sa dubinom kanala od 22 metra i 213 vezova različitih tipova. Tokom 2022. godine njen kapacitet kontejnera premašio je 21 milion TEU-a (koristi se u logistici i označava kontejner kapaciteta 25.000 kilograma).aop