Prema istraživanju kompanija Kaspersky Lab i B2B International, poslovne zajednice gube poverenje u svoje dobaljače. Glavni razlog je povećan broj bezbednosnih incidenata koje oni uzrokuju. Istraživanje je pokazalo da prosečan trošak takvog incidenta za preduzeća premašuje 3 miliona američkih dolara.
Rezultati skorašnjeg istraživanja pokazuju da skoro trećina kompanija nema poverenje u svoje softverske dobavljače. Ovaj trend je karakterističan za mala i srednja preduzeća, ali i za velike korporacije. Razlog gubitka poverenja je taj što su dobaljači bili glavni krivci sajber incidenata u 15,4 odsto slučajeva u 2015. godini.
Incidenti sa kojima se suočavaju dobavljači nisu ništa manje opasni za poslovnu zajednicu nego što su direktni sajber napadi na infrastrukture preduzeća. U oba slučaja troškovi su jednako visoki: sajber incidenti dobavljača koštaju mala i srednja preduzeća u proseku oko 67 hiljada američih dolara, dok je za korporacije karakterističan iznos od 3,27 miliona američkih dolara.
,,U cilju izbegavanja štete i omogućavanja sigurne komunikacije sa dobavljačima potreban je sveobuhvatan pristup. Prva stvar koju treba uraditi je definisanje pristupnih prava zaposlenima iz različitih oblasti korporativne mreže. Na ovaj način, dobavljačima biva ograničen pristup resursima kompanije. Treba biti upoznat sa IT bezbednosnim sistemima koje koriste dobaljači i primenjivati pravila interakcije koja su kako efikasna i fleksibilna, tako i bezbedna”, izjavio je Konstantin Voronkov (Konstantin Voronkov), šef odeljenja za krajnja rešenja u kompaniji Kaspersky Lab.
Kompanija Kaspersky Lab nudi bezbednosna rešenja za zaštitu svih segmenata korporativne mreže. Za mobilne uređaje i virtuelne radne stanice zaposlenih, kompanija je kreirala sigurnosna rešenja kao što su Kaspersky Security for Mobile i Kaspersky Security for Virtualization. Pored toga što nudi tehnološka rešenja, kompanija Kaspersky Lab organizuje za zaposlene i trening o bezbednosti informacija i obučava ih kako da umanje rizik od incidenata tokom njihove saradnje sa dobavljačima.