Kompanija IBM (NYSE: IBM) je predstavila saradnju sa vodećim kompanijama širom Evrope koje su prihvatile hibridni oblak (hybrid cloud) i veštačku inteligenciju (AI) kao sredstvo vođenja smislene i suštinske promene u poslovanju. Ove kompanije pokrivaju različite industrije i različita tržišta, ali svaka sarađuje sa IBM-om kako bi koristila podatke za transformaciju njihovih poslovnih procesa i načina rada.
Ova prezentacija je prethodila glavnom obraćanju predsednice i izvršne direktorke IBM-a Đini Rometi (Ginni Rometty) na Viva Technology događaju u Parizu, na kom se srela sa vodećim direktorima iz Evrope dok su razgovarali o narednom poglavlju poslovne i društvene transformacije koju pokreću hibridni oblak, digitalne i AI tehnologije.
„IBM ispisuje novo poglavlje poslovne i društvene transformacije zajedno sa našim klijentima,“ rekla je ovom prilikom Rometi. „Kompanije širom Evrope i sveta sarađuju sa IBM-om kako bi postavile hibridnu infrastrukturu oblaka i počele da uvode AI u poslovne procese kao sredstvo za ubrzavanje budućih inovacija.“
Posao koji je IBM prezentovao uključuje:
Fond za socijalno osiguranje poljoprivrednika (KRUS), pružalac usluge socijalnog osiguranja za poljoprivrednike u Poljskoj, ove nedelje je najavio da će usvojiti IBM Cloud kako bi implementirao strategiju zasnovanu na hibridnom oblaku koja će pomoći u modernizaciji nove platforme za elektronsko učenje. Pomeranje na oblak edukativnih programa o pravilima bezbednog rada u poljoprivredi omogućava KRUS-u poboljšanje bezbednosti dece. Do sada su KRUS-ovi edukativni programi bili dostupni samo u obliku brošura i imali su ograničen doseg. Pre špica letnje sezone, KRUS je prepravio program kako bi bio dostupan na internetu i postavio ga na IBM Cloud, zadržavajući svoj postojeći, lokalni IT sistem.
Confindustria, glavna asocijacija koja predstavlja proizvodne i uslužne kompanije u Italiji, obnovila je ugovor sa IBM-om i premestiće celu svoju IT infrastrukturu na IBM Cloud. Ranije smešten lokalno, Confindustria će sav svoj IT posao – od sistema za upravljanje odnosima sa klijentima do kanala za spoljne članove – prebaciti na IBM Cloud. Ova ukupna migracija informacionih tehnologija se očekuje da će pomoći kompaniji da se prilagodi promenljivim zahtevima članova i iskoristi napredne tehnologije koje su osmišljene da pokrenu personalizovaniju, inovativniju ponudu članovima.
Endesa, najveća španska kompanija iz sektora energetike koristi IBM Watson i IBM Cloud kako bi transformisala kol centar u AI kontaktni centar i tako pomogla omogućavanje brzog i personalizovanog korisničkog servisa. Pomoću IBM Watson Assistant-a, Endesa je napravila virtuelnog asistenta koji omogućava klijentima da dobiju odgovore na pitanja i omogućava agentima kol centra da se fokusiraju na složenije zahteve i prodaju. Od kada je Endesa lansirala Watson asistenta u julu 2018. godine, ukupno zadovoljstvo klijenata je poraslo za 4,5%. Putem telefona, korisnici mogu da zatraže od asistenta da obradi transakcijske zahteve kao što su pružanje duplikata računa, promenu podataka o bankovnom računu ili plaćanje računa. Smešten na IBM Cloud-u i integrisan sa Endesinim pozadinskim procesima, asistent je osmišljen tako da lako može da proširi i funkcionalnost i doseg korisnika. Trenutno upravlja sa 40.000 korisničkih poziva mesečno a uskoro se očekuje da će moći da obrade 90.000 poziva mesečno a obavljaće i dodatne transakcije kao što su promena ugovorene snage, promena vlasnika ugovora, pa čak i dobavljača.
Performance for Assets (P4A), start-up iz Belgije, obezbeđuje operaterima vetroparkova virtuelnog asistenta koji je smešten na IBM Cloud-u kako bi upozorio tehničare pre nego što dođe do kvara. P4A se udružio sa IBM Cloud Garage-om kako bi napravio sveobuhvatno rešenje koje koristi IBM Watson IoT platformu za prikupljanje i obradu podataka sa senzora, otkrivanje i dijagnostikovanje potencijalnih problema upotrebom IBM Watson Machine Learning, IBM Watson Studio i Cloud Foundry, i podeli ove informacije sa inženjerima na terenu koristeći IBM Watson Assistant-a. Ovo rešenje pomaže vlasnicima turbina da prate performanse uređaja i produže njegov životni vek, kao i da povećaju svoju proizvodnju. Sistem je isproban na severu Francuske u vetroparku sa 5 turbina.
ERGO Aktiv, češki Neurorehabilitacioni centar je razvio virtuelnog asistenta “Andělín” kako bi pomogao pacijentima nakon moždanog udara da se vrate aktivnom životu i radu. Virtuelni asistent može da pomogne u smanjenju konfuzije i pogrešnog tumačenja informacija o rehabilitaciji nakon moždanog udara koje se nalaze na internetu. Asistent izgrađen na IBM Cloud-u, baziran na Watson-u, omogućava pacijentima i njihovim porodicama da postavljaju pitanja o izazovima i situacijama sa kojima se obično susreću nakon moždanog udara.
Novi virtuelni asistent, dostupan na internet stranici Ergo Aktiva, predstavlja novu vrstu oslonca klijentima Ergo AKTIV-a 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji. Pacijentima je nakon moždanog udara potreban lični pristup u rehabilitaciji kao i interaktivni partner, koji može da pomogne i posavetuje ih. Andělín je obučen da reaguje na emocionalna pitanja i pomaže korisnicima da saznaju korisne informacije postavljajući specifična pitanja proaktivno ili sugerišući alternative. Korisnici takođe mogu da traže da ih kontaktira ljudski savetnik, a ako to urade tokom razgovora sa virtuelnim asistentom, važni parametri se prosleđuju savetniku koji mu omogućavaju da se bolje fokusira na odgovore.