Kompanija IBM pokrenula je prvu konsultantsku organizaciju čiji je cilj pružanje pomoći klijentima pri razumevanju transformativne vrednosti kognitivnog poslovanja.
Kognitivna poslovna rešenja kompanije IBM samo su dodatak ekskluzivnom kognitivnom vođstvu IBM-ovog Watson-a i utvrđenom vođstvu ove kompanije u polju poslovne analitike. Nova praksa se oslanja na stručnost više od 2.000 profesionalaca iz oblasti konsultantskih usluga i obuhvata mašinsko učenje, naprednu analitiku, nauku o podacima i razvoju, podržanu od industrije i specijalista menadžmenta promene kako bi ubrzali upoznavanje klijenata sa kognitivnim poslovanjem.
Kognitivno poslovanje je potpuno novi model računarstva koji uključuje veliki broj tehnoloških inovacija u oblastima analitike, obrade govornog jezika i mašinskog učenja. Industrijski analitičar iz kompanije IDC predviđa da će do 2018. godine polovina svih potrošača redovno komunicirati sa servisima koji su zasnovani na kognitivnom računarstvu.
„Naše poslovanje sa klijentima u različitim granama industrije pokazuje da je kognitivno računarstvo put ka novim, naprednim mogućnostima za poslovanje”, rekla je Bridžit van Kralingen (Bridget van Kralingen), viši potpredsednik kompanije IBM u oblasti globalnih poslovnih usluga. „Klijenti su svesni da sakupljaju i analiziraju više podataka neko ikada pre, ali 80% od svih dostupnih podataka – fotografije, govor, književnost, hemijske formule, društveni izrazi – ostaju izvan dometa tradicionalnih računarskih sistema. Svoju ekspertizu koristimo kako bismo pomogli klijentima da postanu kognitivne banke, prodavci na malo, proizvođači automobila, prodavci osiguranja ili zdravstveni radnici.”