Pre samo godinu dana udeo kompanije HONOR na tržištu Kine iznosio je manje od tri odsto, a korisnici su bili sumnjičavi po pitanju oporavka. Danas, HONOR se vratio jači nego ikada. U trećem kvartalu 2021, HONOR-ov tržišni udeo u Kini vratio se na najviši nivo u istoriji, dospevši među prve tri kompanije po prodaji telefona.
HONOR je, potom, 10. januara 2022. godine predstavio svoj prvi savitljivi telefon HONOR Magic V koji poseduje veoma tanko kućište, čija je debljina samo 14,3mm. Korisnici su oduševljeni, a Fang Fei, predsednica linije proizvoda kompanije HONOR, dala je uvid u to kako je tekao razvoj koncepta „od ideje do realizacije” kada je u pitanju HONOR Magic V.
„Ceo HONOR tim bio je pod velikim pritiskom nakon što je kompanija postala samostalna. U to vreme lanac snabdevanja nije bio obnovljen, a HONOR je bio suočen sa velikim izazovima. HONOR je izgubio svoju poziciju na celom tržištu. Bilo je potrebno da isporučimo vrhunske proizvode u veoma kratkom roku kako bismo povratili poverenje prodajnih kanala i celog tržišta”, rekla je Fang Fei.
I pored toga, HONOR na početku svog poslovanja kao nezavisna kompanija nije krenuo starim putem, već je izabrao teži put, odnosno ulaganje u inovacije.
Otkud preklapajući telefon?
Brojni proizvođači mobilnih telefona lansirali su svoje savitljive telefone jedan za drugim, ali nijedan od njih nije osvojio priznanje potrošača. Iz perspektive tržišnog udela, standardni pametni telefoni i dalje dominiraju na globalnom tržištu mobilnih telefona. Što se tiče savitljivih telefona, oni se mogu posmatrati samo kao niša unutar niše. Prema podacima istraživanja tržišta koje je objavio IDC, globalne isporuke savitljivih telefona u 2020. iznosile su nešto manje od dva miliona jedinica, što čini samo 0,15% ukupnih isporuka pametnih telefona. Uz sve poteškoće koje proizvođači savitljivih telefona imaju, kao što su materijali za ekrane i sama proizvodnja, jasno je da nije lako prodreti na tržište savitljivih telefona.
„Korisnici su umorni od standardnih telefona u smislu estetike. Bez obzira na to da li telefon ima veoma zakrivljen ili blago zakrivljen ekran, teško je stimulisati želju potrošača za kupovinu. Prethodni savitljivi telefoni nisu pružili dobro korisničko iskustvo, ali to ne znači da je ovo pogrešan pravac. Verujemo da je ovo veoma obećavajući pravac u budućnosti , i odlučni smo da ga sledimo”, istakla je Fang Fei.
Kako se proizvodi?
Savitljivi telefoni se proizvode u veoma složenom procesu i postoje brojni izazovi kako bi se izbalansirao njihov učinak i konfiguracija. Stoga, istraživanje i razvoj savitljivih telefona oduzimaju mnogo vremena. Međutim, kompaniji HONOR bila je potrebna samo jedna godina da lansira HONOR Magic V.
Savitljivi ekran se sastoji od više slojeva, koji su uglavnom podeljeni u četiri sloja u nizu: zaštitni sloj ekrana, fleksibilni ekran, mekana gumena potporna ploča i šarka (rotirajuća osovina). Šarka je mehanička komponenta u sredini savitljivog telefona, a takođe je veoma važna i veoma složena komponenta u procesu istraživanja i razvoja. Pored rešavanja problema u vezi sa otvaranjem i sklapanjem telefona, šarka takođe treba da bude savršeno prilagođena telu telefona.
Tehnologija šarki kod savitljivih telefona pokazala se kao najvažnija funkcija. Sa ciljem da i sam poseduje osnovnu tehnologiju savitljivih telefona, HONOR je nezavisno razvio ultra-tanku šarku koja podseća na kapljicu vode.
„Mi smo samostalan i nezavistan tim, a HONOR Magic V je naša originalna inovacija. Takođe, ova šarka je naša inovacija. Ako je uporedite sa šarkama drugih kompanija, videćete da je nivo dizajna šarki kod svake kompanije potpuno drugačiji”, objašnjava Fang Fei.
Zahvaljujući ultra-tankoj šarki, HONOR Magic V je postigao debljinu kućišta od samo 14,3 mm. Rezultati testa pokazuju da HONOR Magic V može da izdrži 200.000 savijanja, što znači da može da se koristi više od 10 godina, pod pretpostavkom da će ga korisnik u proseku savijati 50 puta dnevno.
Softverske tehnologije podupiru hardverske
Fang Fei kaže da je prvi princip kod dizajniranja savitljivih telefona da „potrošači budu impresionirani“. U vezi sa tim, HONOR se drži dva bitna principa. Prvi se odnosi na razumevanja trendova i povratnih informacija potrošača. Drugi se zasniva na viziji kompanije HONOR da predvodi potrebe potrošača uz integraciju sa najsavremenijim tehnologijama. Drugim rečima, tehnologije i proizvodi se dopunjuju, a tehnologije pomažu timovima da bolje ispune zahteve potrošača.
Savitljivi telefoni na tržištu su veliki, debeli i teški, kao i veoma nezgodni za nošenje i upotrebu. Težina je prvi faktor koji potrošači uzimaju u obzir pri kupovini savitljivih telefona. Iz tog razloga primarni cilj kompanije HONOR bio je da savitljivi telefon učini dovoljno laganim da bude najlakši u industriji.
„Razvoj šarke u obliku kapi vode nema za cilj da pokaže napredne tehnologije HONOR-a, već da kućište učini tankim, lakim za nošenje i praktičnim tako da postane mobilni telefon kada se savije i transformiše u tablet kada se rasklopi”, dodaje Fang Fei.
Osim hardvera, operativni sistem je važan aspekt koji utiče na korisničko iskustvo. Postojeći Android sistem je dizajniran na osnovu iskustva sa jednim savitljivim ekranom. Zatim, kako bi rešio problem usklađivanja unutrašnjeg i spoljašnjeg ekrana, HONOR je kreirao AI operativni sistem Magic UI 6.0, koji može da uskladi pametnu interakciju između različitih scenarija, uređaja, sistema i ekosistema. Na osnovu toga, HONOR optimizuje korisničko iskustvo velikih ekrana na savitljivim telefonima.
Što se tiče cene telefona, HONOR je uzeo u obzir mišljenja mnogih potrošača. Sa aspekta konfiguracije proizvoda, korisničkog iskustva i cene, HONOR je pokušao da navede potrošače da razmisle o korišćenju HONOR Magic V kao svog primarnog telefona.
Konačno, HONOR Magic V, koji je opremljen najnovijom generacijom Snapdragon 8 procesora, nudi dve verzije: 12GB / 256GB i 12GB / 512GB, po ceni od 9.999 juana i 10.999 juana.