Discovery Communications, vodeća kablovska mreža na svetu, 17. juna proslavlja 30 godina od kako je vizionar Džon Hendriks (John Hendricks) osnovao kompaniju i lansirao Discovery kanal, prvi televizijski kanal čiji je sadržaj bio posvećen dokumentarnom programu. Tokom svoje 30-godišnje istorije, Discovery je bio istrajan u želji da svojim gledaocima prenese neverovatne priče, upozna ih sa najfascinantnijim ljudima i stvorenjima na planeti, i prikaže im brojne svetske lokacije od kojih zastaje dah.

Dave Salmoni Discovery

Tokom prethodne tri decenije, Discovery Communications je izrastao u svetskog lidera kada su u pitanju kablovski programi, sa ponudom od oko 10 kanala  u više od 220 zemalja, okuljajući skoro 3 milijarde pretpatnika. Discovery kanal  je 1989. godine postao prvi dokumentarni kanal koji je međunarodno emitovan i koji je omogućio gledaocima u Evropi, a zatim i šire, pristup njegovom jedinstvenom sadržaju. Od tada,  kompanija se stalno širila na nova tržišta, kreirala nove kanale, nove formate i nove žanrove. Danas, raznoliki sadržaj Doscovery kanala uključuje i omiljene kanale gledalaca, kao što su Animal Planet, TLC, ID i Eurosport – vodeći panevropski sportski program. Sa ciljem da ostane lider dokumentarnog žanra tako što će se povezati sa najosnovnijim vrednostima Discovery brenda – zadiviti, inspirisati, edukovati – kompanija je samo u ovoj godini uložila 2 milijarde američkih dolara u kreiranje sadržaja, sa zanimljivim novim programima kao što su „U trci sa izumiranjem“ (Racing Extinction), „Život pasa“ (Life of Dogs) i „Harli Dejvidson“ (Harley Davidson).

Discovery kanal je prešao značajan put od 17. juna 1985. godine, kada je auditorijumu od 156,000 pretplatnika u SAD emitovao svoju prvu emisiju, „Dolina ledenih bregova“ (Iceberg Alley). Danas je ovo najzastupljeniji televizijski brend na svetu, sa preko 450 miliona pretplatnika na globalnom nivou. Izbor dokumentarnih kanala je danas mnogo veći nego što je to bio slučaj pre 30 godina, ali Discovery kanal je i dalje prvi izbor gledalaca, kako u SAD tako i na većini međunarodnih tržišta.

U Srbiji, Discovery je prisutan duže od 10 godina sa jednom od najboljih ponuda kada je reč o kablovskoj televiziji koja trenutno broji 14 kanala, uključujući Discovery kanal, dokumentarni kanal broj jedan među komercijalnom publikom (uzrasta od 18 do 49 godina), TLC, najpopularniji lifestyle TV kanal u Srbiji, kao i 4 Eurosport kanala. Sedište Discovery mreže za prostor jugoistočne Evrope se nalazi u Bukureštu i pokriva 10 tržišta, uključujući i tržište Srbije.

„Discovery je inspirisao brojne generacije i može se reći da predstavlja stanje svesti ”, izjavila je Viktorija Dejvis (Victoria Davies), podpredsednik i regionalni menadžer za Discovery u jugoistočnoj Evropi.  „Ponosno mogu da kažem da je Discovery kod svih nas probudio strast da budemo radoznali, da istražujemo i imamo bolju interakciju sa svetom.  Radoznalost i želja da prenesemo neverovatne priče su naše pokretačke snage i one nas motivišu da svakodnevno kreiramo najbolji mogući sadržaj za naše kanale.  Pred nama su brojne nove avanture. Zahvalni smo našim gledaocima i partnerima koji su nas podržali u ovom putovanju i pozivamo ih da sa nama proslave naše nasleđe i budućnost.”

Kako bi proslavio ovu godišnjicu na jedinstven način u jugoistočnoj Evropi, Discovery je kreirao specijalnu Facebook aplikaciju za svoje fanove koja prati imidž brenda i njegovu želju za zadovoljavanjem radoznalosti. Curiosity mApp aplikacija je aktivna na Discovery Srbija Facebook stranici i njen cilj je da utvrdi i prikaže teme koje najviše interesuju ljude u 5 zemalja u regionu – Rumuniji, Bugarskoj, Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. Korisnici mogu da izaberu neku od unapred definisanih oblast koja ih interesuje u okviru deset mogućih kategorija (Istraživanje univerzuma, Avantura i preživljavanje, Ljudska rasa, Planeta Zemlja, Istorija, itd.) ili mogu putem formulara da napišu koja ih oblast posebno interesuje u okviru ovih kategorija. Pomoću demografskih podataka korisnika, Discovery će kreirati nacionalnu digitalnu mapu za svaku od zemalja učesnica i na taj način prikazati razlike u okviru samih zemalja, ali i među zemljama u regionu jugoistočne Evrope.

Više informacija o razvoju Discovery-ja tokom godina je takođe dostupno na sajtu posvećenom godišnjici: http://www.30yearsofdiscovery.com/.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala