Ako vaš hotel ima pravi “lični” identitet, čak iako ste početnik i imate mali prostor, primenom odgovarajućih pravila na internetu imaćete iste šanse da budete poznati u svom rangu kao što je, recimo, Hilton u lancu hotela visoke kategorije, izjavio je danas regionalni direktor TripAdvisor-a jedne od najuspešnijih kompanije sveta u sektoru e-turizma Đanluka Laterza.

“Reputacija je u ovom poslu najvažnija, ali ima i mnogo nedoumica oko toga šta ona jeste a šta nije. Nije reputacija nešto što je neko napisao u knjizi utisaka, već ukupan utisak o vašoj firmi”, rekao je Laterza Tanjugu u pauzi konferencije E-turizam koja je posvećena primeni informaciono komunikacionih tehnologija u turizmu.

“Obicno me ljudi pitaju kako da vode onlajn reputaciju, ali to je zapravo nesporazum. Ono što bi oni trebalo da znaju jeste da nema onlajn bez oflajn reputacije. Brinite o svojim gosima i ljudima koji vam dolaze, to je način”, rekao je on.

Prema njegovim rečima, internet je neophodan jer tako može da se dođe do svake osobe na svetu, a bitan je i dobar veb sajt.

“Veb sajt je veoma bitan jer vam daje identitet. Ima različitih klastera turista s različitim potrebama, a vi morate da odlučite šta želite od sebe i da se tako onda predstavite svojoj ciljnoj grupi”, rekao je Laterza.

On je rekao da kad jednom izgradite dobru reputaciju u odnosu s gostima i napravite dobar veb sajt, onda možete da radite sa velikim kompanijama poput Tripadvajzera koji će povećati vašu vidljivost online.

Direktor konferencije Ivan Brozović izjavio je da je značaj ove konferencije veliki jer je internet promenio turističku delatnost, a na našim prostorima se o tome malo zna. “Želimo da u narednim godinama postanemo vodeća regionalna konferencija na ovu temu da okupljamo najznačajnije ličnosti iz ove oblasti, da širimo najinovativnija znanja na Balkanu u primeni interneta u ugostiteljstvo”, rekao je on.

Internet znači, kako je kazao, pomaže da najlakše predstavite i prodate svoju turističko ugostiteljsku ponudu – smeštaj u velikom hotelu ili u malom domaćinstvu.

“Možete im prodati preko interneta, jer je turista aktivno online”, rekao je on.

Jedan od organizatora konferencije Petar Slavković dodaje da je ovo, po proseku broja godina, najmlađa konferencija, a to joj daje perspektivu u budućnosti.

“Mi ovu konferenciju vidimo kao konferenciju budućnosti u regionu. E-turizam ima zadatak da predstavi ljudima šanse koje imaju putem interneta da unaprede svoje poslovanje i biznis u turizmu i da naprave sebi bolje rezutate. Suština je da primenom interneta poboljšaju i svoje poslovne performanse donesu veći prihod i profit bilo da je reč o malim srednjim ili velikim preduzećima”, rekao je on.

TripAdvisor for Business
TripAdvisor for Business

Prema njegovim rečima, ovo je namenjeno za profesionalce u turističkoj industriji i tu je veliki broj i preduzetnika.

“Imamo veliki broj mladih i početnika, a primena interneta u turizmu je šansa za njih da realizuju sviju ideju i postanu uspešni. Ako ste početnik, i ako već imate malu kompaniju, ovo je šansa da naučite kako da od nje napravite veliku. I Fejsbuk i Tripedvajzer počele su kao male kompanije a onda su postale velike”, ukazao je Slavković.

Nataša Blažin iz firme WebPro, rekla je da je jako malo ima ovakvih dešavanja u Srbiji, a veoma su značajna i regionu i Srbiji.

“Znači i radnicima u ovoj industriji i agencijama poput naše koja se bavi razvojem softvera i različitih alata za distribuciju turističkih usluga. Ovo je prilika da unapredimo iskustva i da dobijemo nove kontakata”, rekla je ona.

no što agencija radi , čitava turistička industrija , mnogo znači za industriju da unapredimo iskustva i svoj rad.

Ovo je druga po redu E-turizam konferencija, rekla je ona i dodala da je to najbolji način da se čuje mnogo dobrih primera iz prakse.

“Primeri iz prakse su ono što je najvažnije za sve koji učestvuju”, rekla je Blažin.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala