Poljoprivrednici ubrzano pokušavaju da se uklope u nove trendove i pribegavaju tehnologiji da bi ubrzali rast proizvoda. TEXT:
Pokret od farme do trpeze i sve veća potražnja svežih, lokalno uzgajanih proizvoda, sve su prisutniji u svetu kulinarstva.
Kada je reč o hrani postoji izreka “Vi ste ono što jedete”. A ono što jedemo je sada svežije i zdravije.
“Mislim da je jasno da ljudi danas žele dobru, svežu hranu, za koju znaju odakle potiče”, kaže Manuel Gonzales iz Rabobanke.
Novi izumi za poboljšanje proizvoda za ishranu povezuju poljoprivrednike sa potrošačima…. A investitori trljaju ruke u iščekivanju dobrih prinosa.
“Kakaksi je društvena platforma u poljoprivredi koja upoznaje potrošače sa procesom, od razvoja biljke do njihove trpeze”, objašnjava osnivač Adam Smit.
Poljoprivrednici preko ovog instrumenta dobijaju vitalne podatke potrebne za uspešnu žetvu, a u međuvremenu potrošači, putem posebne aplikacije mogu da posmatraju proces uzgajanja njihove buduće hrane.
“Kada vidite kako se ništa, pretvara u nešto …imate neverovatnu priču… Priču koje nema kada hranu kupujete u samoposlugama.”
Kakaksi kompanija sarađuje sa grupom lokalnih poljoprivrednika, skraćeno CSA… Preko njih farmeri dobijaju povratne informacije i besplatne reklame svojih proizvoda.
“Mi ne obećavamo da će im se, ukoliko koriste našu tehnologiju, prinos povećati za 5 odsto, ali ono što svima treba je bolji način sortiranja proizvoda, kao i pomoć u marketingu”, ističe Smit.
Drugi način da se pomogne malim uzgajivačima dolazi od kompanije Masienda. Osnivač kompanije Horhe Gaviria tačno zna odakle dolazi najbolji kukuruz.”
“Meksiko je kolevka kukuruza. To je dom najveće biološke raznovrsnosti te vrste na svetu.”
Međutim šanse za upoznavanje sa svim tim različitim vrstama kukuruza je bilo ograničeno. Najbolji uzgajivači su bili iz malih sela koji nisu imali pristupa široko rasporstranjenom tržištu. Međutim njujorška kompanija Masienda je to promenila.
“Masienda pronalazi, izvozi i nabavlja kukuruz iz Meksika. U Meksiku ima oko tri miliona malih poljoprivrednika, i zahvaljujući delom Severnoameričkom sporazumu o slobodnoj trgovini i pre toga, globalizaciji prehrambenih proizvoda, nije bilo prilike kod kuće za otvaranje ekonomski uspešnih preduzeća.”
Masienda se udružila sa farmerima od kojih sada kupuje njihove proizvode i doprema ih u neke od najboljih kuhinja Njujorka, čime, ne samo što doprinosi savršenstvu ukusa, već i pomaže uzgajivačima u postojbini kukuruza.
“Želimo da omogućimo što veći pristup tim proizvodima, povećavanjem njihove vrednosti i da omogućimo vraćanje te vrednosti onima koji su je prvobitno i stvorili” , kaže Masienda.
Za poljoprivrednike je povezivanje sa, današnjim, prezauzetim kupcima od ključne važnosti.
“Imajući u vidu današnje digitalizovane potrošače, mislim da veza sa poljoprivrednim dobrom na ovaj način, ima budućnost”, smatra Adam Smit.
A i rezultati su izuzetno ukusni.