Nova Opel Zafira

Jedinstvena kombinacija vrhunske funkcionalnosti i optimalnog komfora je karakterisala Opel Zafiru još od kada je kompanija iz Riselshajma predstavila svoj revolucionarni integralni sistem sedam sedišta u segmentu kompaktnih vanova 1999. godine. Opel je prodao oko 2,7 miliona jedinica Zafire od tada, uglavnom porodicama i profesionalcima, kojima je potrebno prostrano i fleksibilno vozilo za prevaljivanje dugih distanci, uz visok nivo komfora.

Uskoro u prodaji, sa prvim isporukama koje će početi u septembru, nova Zafira ne samo što će zasijati dobro poznatim vrlinama svojih prethodnika, poput Flex7® sistema sedenja, ergonomskih, AGR sertifikovanih prednjih sedišta, FlexFix® nosača bicikla ili FlexRide adaptivne amortizacije – ona dolazi sa atraktivnom novom spoljašnjošću i dizajnom enterijera koji u fokus stavlja prostrani ambijent i izvanrednu ponudu kada je u pitanju digitalna povezanost.

Nova generacija Opelovih IntelliLink info-zabavnih sistema, sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama, uz Opel OnStar (uključujući 4G/LTE Wi-Fi izvor internet signala tamo gde je dostupan), osiguravaju da Zafira nudi optimum kada je digitalna povezanost u pitanju, kako vama, tako i vašim prijateljima ili porodici za vreme putovanja. Pored ovoga, Opel će uvesti kompletno adaptivno LED prednje osvetljenje u segment, čineći stilski izražajnu Zafiru komfornim putujućim salonom za vozača i putnike.

 

 

 

 

Sportska spoljašnjost, enterijer iz više klase

Novi dinamičan dizajn farova, zajedno sa potpuno novom, izražajnijom, sportskom donjom i gornjom maskom hladnjaka, daje karakter stajlingu nove Zafire. Prednja svetla se utapaju u masku hladnjaka, čineći na taj način jednu grafičku celinu. Skulpturalna hromirana pregrada logoa, optički se sjedinjava sa prednjim svetlima, naglašavajući utisak širine.

Dodatno, tipično, precizno formirano Opelovo dnevno svetlo u vidu „dvostrukog krila“, naglašava karakter dizajna novog svetlosnog klastera. Točkovi počivaju ispod „mišićavih“ lukova. Sve ovo prednjem delu nove Zafire daruje snažnu, sportsku i dinamičnu pojavu.

„Dizajn prednjeg dela nove Zafire je preuzeo glavne karakteristike nagrađivane nove Opel Astre, jasno se pozicionirajući u novom Opelovom portfoliju. Njegova oštra, precizna dnevna svetla u vidu „dvostrukog krila“ isporučuju novi nivo sofisticiranosti, što se takođe refluktuje u unutrašnjosti, kroz potpuno redizajniran panel instrumentacije. On je čistijih formi, jasniji i lakši za upotrebu“, rekao je Mark Adams, potpredsednik, GM Europe Designa.

Unutra, nova Zafira dolazi sa potpuno redizajniranim kokpitom, sada sa jednostavnijom i elegantnijom postavkom. Novi dizajn ne samo što pruža optimizovanu preglednost ispred vozila, već takođe obezbeđuje da displej i kontrole počivaju u optimalnoj zoni domašaja. Ekran info-zabavnog sistema, koji je ranije počivao na vrhu centralne konzole, zamenjen je novim, integrisanim ekranom osetljivim na dodir, koji se nalazi niže, što je omogućilo eliminaciju mnogih dugmića. Prekidači su sada precizno integrisani u sveukupan dizajn.

Uokviren pocinkovanim dekorom „u“ oblika, novi sedmoinčni ekran odlikuju unapređeni taktilni sistemi, čiji je kvalitet inspirisan vrhunskim tabletima. Novi, trodimenzionalno oblikovan volan sa malim i efikasno spakovanim poklopcem vazdušnog jastuka je dizajniran ne samo da izgleda sjajno, već takođe stavlja ergonomiju kao prioritet.

Opel će ponuditi dva InteliLink info-zabavna sistema poslednje generacije za novu Zafiru. R4.0 IntelliLink će uvesti svet pametnih mobilnih telefona u ovaj putujući salon, nudeći kako Apple CarPlay, tako i Android Auto kompatibilnost. Dodatno, Opel će u ponudu staviti Navi 950 IntelliLink za kupce koji žele info-zabavni sistem sa integrisanom navigacijom.

Naravno, Opel OnStar je takođe dostupan u novoj Zafiri sa sistemom automatskog javljanja u slučaju sudara, uz brojne druge funkcije uključujući preuzimanje destinacije (sa Navi 950) i 4G LTE Wi-Fi izvor internet signala, tamo gde je dostupan (omogućava povezivanje za do sedam uređaja, po jedan za svakog od sedam putnika). Ovo rezultira realnim prednostima za porodična putovanja, kao i za profesionalce koji žele da su zakačeni na internet tokom svojih putovanja.

Reper kada je reč o funkcionalnosti, u kombinaciji sa prozračnom salonskom atmosferom

Kao i u prethodnim generacijama Zafire, vozač i suvozač mogu da očekuju opuštenu i prijatnu vožnju zahvaljujući opcionim, sportskim AGR sertifikovanim sedištima, podesivim u šest smerova, kao i multifunkcionalnom FlexRail® sistemu smeštanja prtljaga. Ovaj modularni sistem skladištenja uključuje veliki boks za odlaganje stvari kao i držače za čaše, koji klize na aluminijumskim šinama do željene pozicije, obezbeđujući fleksibilnu upotrebu izdašnog prostora za odlaganje između prednjih sedišta – baš tamo gde je on najdostupniji i najkorisniji. Putnici u drugom redu mogu da uživaju u jedinstvenom, opcionom „Lounge“ sistemu sedenja. Zahvaljujući inteligentnom mehanizmu sklapanja, naslon srednjeg sedišta u drugom redu se može spustiti i rotirati, i na taj način obezbediti komforne naslone za ruke putnika na spoljnim sedištima. Ona takođe mogu da kliznu prema nazad i prema sredini vozila, obezbeđujući naglašeno izdašan prostor u pojasu nogu i ramena, kao i komfor dostojan jedne premijum limuzine. Dalje, treći red sedišta može da se položi do poda prtljažnog odeljka, kreirajući na taj način ravnu tovarnu površinu. Ovaj naglasak na ličnom komforu čini Zafiru kompleksnijim automobilom nego što bi se očekivalo od jednog tipičnog porodičnog vozila – Opelovi dizajneri su pretvorili fleksibilni enterijer u prostor za opuštanje i uživanje u prozračnoj atmosferi, bilo da se radi o poslovnom putovanju ili putovanju na odmor.

 

Osećaj komfora i prostranosti koji nudi nova Zafira postaje još impresivniji u kombinaciji sa opcionim panoramskim vetrobranom i krovnim prozorom. Panoramski vetrobran se pruža od haube motora pa gotovo do B stuba. Pogled prema gore za putnike koji sede na prednjim sedištima je maksimalno nesputan. Dodatno, krovni prozor se direktno pruža iz vetrobrana i pruža se sve do zadnjeg dela vozila. Ovo naravno obezbeđuje da unutrašnji prostor bude okupan prirodnom svetlošću, podižući salonsku atmosferu na jedan viši nivo.

 

Inteligentne solucije prtljažnog prostora

 

Zafira takođe nudi više od „samo“ vrhunskog putnog komfora. Ovaj putujući salon može lako da se transformiše u mali transporter. U konfiguraciji sa pet sedišta, Zafira, prema ISO 3832 standardu, poseduje minimalnu korisnu zapreminu od 710 litara (raste na 1.860 litara kada se spuste nasloni drugog reda sedišta).

 

Pored toga, krasi je više od 30 različitih mogućnosti odlaganja stvari, uključujući ranije spomenutu FlexRail® srednju konzolu. Osim toga, FlexFix® sistem za odlaganje prtljaga pozadi, nudi praktične i lake solucije za ljubitelje biciklizma. Integrisani sistem se izvlači, klizeći iz zadnjeg odbojnika poput fioke, i može da ugosti do četiri bicikla. S obzirom na to da nosač bicikla može da se iskosti, zadnja vrata i dalje mogu da se otvore, čak i kada je FlexFix pod punim opterećenjem.

 

 

Inovativna, bezbedna, prilagodljiva, dinamična

 

S druge strane, Opelovi inženjeri su ponovo ispratili strategiju marke koja podrazumeva da inovativna tehnologija bude dostupna širokoj grupi kupaca, uvodeći nova adaptivna prednja LED svetla. Novi AFL LED sistem automatski prilagođava svetlosne obrasce u odnosu na uslove tokom vožnje, tako da je optimalno osvetljenje obezbeđeno u svakom momentu, bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Ovaj svetlosni sistem odlikuje devet različitih funkcija/obrazaca osvetljenja, kao što su gradsko osvetljenje, osvetljenje za otvoren put, funkcija za osvetljavanje krivina, svetlo za podršku pri manevrisanju, stop režim (eko) i turistički režim.

 

To nije sve, jer nova generacija Opel Eye prednje kamere vrši pozitivan uticaj na sve sisteme asistencije vozaču koje podržava, uključujući asistenciju dugih svetala (High Beam Assist) AFL LED sistema prednjih farova i asistenciju pri prepoznavanju saobraćajnih znakova (Traffic Sign Assist). Indikacija odstojanja (Following Distance Indication) takođe koristi prednju kameru i cilju detektovanja vozila koja se kreću ispred, dok upozoravanje na opasnost od čeonog sudara (Forward Collision Alert) obezbeđuje vizuelne i zvučne signale upozorenja kada se rastojanje u odnosu na vozilo ispred naglo smanjuje. Upozorenje izlaska iz vozne trake (Lane Departure Warning) se automatski aktivira pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača u slučaju da vozilo nenamerno izlazi iz vozne trake, putem indikacije na instrument tabli uz zvučno upozorenje.

 

Dve dodatne stvari dostupne u novoj Zafiri, koje poboljšavaju komfor i doprinose redukovanju stresa su adaptivni tempomat i FlexRide. Adaptivni tempomat uz pomoć radara lociranog iza maske hladnjaka pomaže vozaču da održava odabranu brzinu držeći prethodno zadato rastojanje u odnosu na vozilo ispred. Pored brzine, željena distanca u odnosu na vozilo ispred takođe može biti određena od strane vozača – sa tri dostupne opcije: daleko, srednje i blizu. S druge strane, adaptivna, mehatronička FlexRide šasija, neprestano prilagođava ponašanje vozila u odnosu na situaciju u saobraćaju, stil vožnje i individualne preference vozača. Potencijalni kupci Zafire će takođe na raspolaganju imati široku lepezu dostupnih agregata. Opel će zadržati aktuelnu strategiju, obezbeđujući da nova Zafira bude jedino vozilo u segmentu sa kompletnom pogonskom ponudom u vidu dinamičnih benzinskih, dizel, kao i agregata koji za pogonsko gorivo koriste TNG i prirodni zemni gas.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala