Izraz „digitalna transformacija“ je već godinama prisutan, a tema kao takva razmatrana na različitim nivoima i iz različitih uglova, međutim, transformacije onog što podrazumevamo pod digitalnom ekonomijom su stalne. Otud i potreba za kontinuiranim analizama novina koje nose izazove, rizike ali i prilike za razvoj, a baš takve analize očekuju virutelne posetioce ovogodišnjeg DIDS-a. Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS) zakazala je svoju najveću godišnju konferenciju, Dan internet domena Srbije (DIDS), za 16. mart, program počinje u 10 časova, a publika sadržajima konferencije može da pristupi besplatno uz prethodnu registraciju na sajtu dids.rs.
Izvesno je da se čitava digitalna industrija suočava sa novim izazovima u pružanju relevantnog i personalizovanog korisničkog iskustva i oglašavanja. Sa jedne strane, javljaju se tehnički izazovi, jer tehnologije koje se koriste dugi niz godina i predstavljaju osnovu digitalnog ekosistema uskoro prestaju da postoje (internet bez “kolačića”). Sa druge strane, otvara se čitavo polje mogućnosti u domenu novih korisničkih iskustava koja se nude u zamenu za privatne podatke (Metavers). A vrednosti privatnih podataka korisnici, potpomognuti lokalnim i globalnim regulativama, postaju sve svesniji.
Kako da se različiti učesnici u digitalnoj ekonomiji – izdavači, medijske agencije, oglašivači i biznisi pripreme za nova pravila igre i transformacije koje traju i tek slede, biće razmatrano tokom uvodnog razgovora Vladimira Zarića, Account Director (Four Dots), sa stručnjacima iz domena digitalnog marketinga Sanjom Lalević, Facebook Lead Srbija (Httpool) i Ivanom Rečevićem, Global Channel Analytics Lead (Bayer).
Vitaly Friedman, konsultant za UX, na čelu kreative Smashing magazine-a, svojim predavanjem objasniće kao „doskočiti“ složenim zahtevima dizajna korisničkog interfejsa da bi se postiglo toliko traženo dobro korisničko iskustvo. Ovo predavanje biće zanimljivo ne samo dizajnerima i veb-dizajnerima, već svima kojima je veb-sajt u centru sopstvenog, poslovnog digitalnog univerzuma – osnovna tačka kontakta, ali i nezamenljiv kanal prodaje, svima koji žele da svojim korisnicima pruže vanserijsko iskustvo.
O omnichannel prodaji govori se već neko vreme, međutim, publika DIDS-a imaće priliku da čuje kako ovu temu posmatra Gugl. Steffen Ehrhardt, stručnjak već 18 godina angažovan u Guglu, govoriće o tome kako povezati internet prodaju i druge onlajn aktivnosti sa oflajn svetom. Razmatraće kako danas tehnologija može poslužiti da bi se različiti medijski kanali, koji se koriste, pružili maksimum. Biće reči ne samo o svemu onom što Gugl radi u ovoj oblasti, već i o aktuelnim tokovima u trgovini i maloprodaji u celini.