Kvizom koji su kreirali stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab ustanovljeno je da skoro trećina (30 odsto) korisnika društvenih mreža deli svoje postove, informacije o trenutnoj lokaciji i ostale lične informacije sa svima koji su na mreži, a ne samo sa svojim prijateljima. Ovakvim ponašanjem se čini usluga sajber kriminalcima i praktično im se ostavljaju otvorena vrata da izvrše napad, budući da korisnici nisu svesni koliko su dostupne njihove informacije koje dele na društvenim mrežama.

Kaspersky Small Office Security

Uprkos činjenici da više od tri četvrtine (78 odsto) internet korisnika ima nalog na nekoj društvenoj mreže, kvizom je ustanovljeno da je očigledan nedostatak obazrivosti među korisnicima društvenih mreža. Jedan od deset (9 odsto) ispitanika nije smatrao da neko ko nije na listi njihovih prijatelja može da pristupi njihovim stranicama i postovima, omogućujući na taj način da lične informacije dođu u pogrešne ruke, ili da čak budu iskorišćene radi krađe identiteta ili finansijske prevare.

Istraživanjem je ustanovljeno da korisnici dovode sebe u opasnost prilikom dodavanja novih prijatelja, pri čemu je čak 12 odsto ispitanika izjavilo da u prijatelje dodaje bilo koga ko se nalazi na njihovoj listi, bez obzira na to da li ih poznaju ili ne. Trećina (31 odsto) korisnika takođe prihvata zahteve od judi koje ne poznaju, ako imaju zajedničke prijatelje, iako ih ovakav vid ponašanja može izložiti dodatnom riziku i mogu postati vidljivi većem broju nepoznatih ljudi, uključujući reklamne agencije i sajber kriminalce. Kada je u pitanju poverenje koje korisnici imaju u svoje „prijatelje“, četvrtina (26 odsto) ispitanika je izjavila da bi bez razmišljala kliknuli na link koji su dobili od prijatelja, i ne bi pomislila da je nalog njihovog prijatelja bio hakovan.

„Korisnici društvenih mreža nisu preterano obazrivi i čine veliki rizik budući da nepoznatim osobama omogućuju pristup ličnim i privatnim podacima. S obzirom na to da društvene mreže sadrže veliki broj informacija, od rođendana do ličnih adresa i planova za putovanja, sajber kriminalcima ne treba puno istraživanja kako bi iskoristili neku od ovih vrednih informacija, ili jednostavno ukrali identitet korisnika radi sopstvene koristi. Proces je još lakši za sajber kriminalce ako ste ih, usled nedostatka opreza, dodali za prijatelja”, izjavio je Dejvid Em (David Emm), glavni bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab.

Kako bi pomogli korisnicma da se zaštite na društvenim mrežama i da izbegnu zlopotrebu ličnih informacija, stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab im savetuju da budu obazrivi kada dodaju nekoga za prijatelja na društvenim mrežama, budući da se korisnici ne predstavljaju uvek istinito. Ako su korisnici sumnjičavi, ni u kom slučaju ne bi trebalo da prihvataju nekoga za prijatelja ili da posećuju link koji su dobili od nepoznatih osoba. Od ključnog je značaja da bezbednosna podešavanja na društvenim mrežama budu na najvišem nivou, kao i da korisnici dele svoje lične informacije isključivo sa prijateljima koje poznaju.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala