BASF

Novi integrisani koncept skladištenja i logistike pomoći će kompaniji BASF da u značajnoj meri smanji troškove logistike. Obim transporta postrojenja u Ludvigshafenu iznosi oko 20 miliona tona godišnje.

S obzirom na činjenicu da na transportne veze za postrojenje u Ludvigshafenu odlazi značajna količina sredstava, upravo će to biti u fokusu novog koncepta.

Najznačajnije komponente biće automatski vođena vozila (AGV), novi optimalni kontejneri za skladištenje umesto šinskih vagona, kao i novo skladište za kontejnere. Ova kombinacija će dovesti do znatnog napretka po pitanju konkurentnosti. „Ovaj inovativni skok u logistici čini nas pionirima u čitavoj industriji,“ rekao je direktor postrojenja, Dr. Uve Libelt.

Isporuka u rekordnom roku uz pomoć bespilotnih vozila

AGV vozila su novitet na svetskom tržištu. U saradnji sa VDL Grupom, kompanija BASF razvila je ovo autonomno vozilo dužine 16,5 metara i korisne nosivosti od 78 tona. Njime se manevriše uz pomoć 32 točka i osam upravljačkih osovina, a vozilo ne oštećuje puteve uprkos svojoj težini koja dostiže i do 100 tona.

Komande se šalju preko radio odašiljača postavljenim na površini puta. Trenutno, za jednu isporuku teretnog vagona, koja podrazumeva transport od teretne stanice do jedne od preko 150 stanica za utovar u ovom postrojenju, potrebno je oko 22 sata. Sa AGV vozilima, ovo vreme će se svesti na samo jedan sat.

 

Tokom faze testiranja koja se završava u julu, prototip vozila koristi se samo na ograničenom području gde doprema prazne ili kontejnere natovarene vodom, a nadgleda ga kontrolni centar. Sve do sada vozila slična ovima korišćena su isključivo u međunarodnim lukama i to samo na za njih predviđenim deonicama.

 

Novi kontejneri za skladištenje efikasniji su od vagona

Novi kontejneri od 15 i 17 metara razvijeni su od strane kompanije BASF i belgijskog proizvođača kontejnera Van Hool, a na osnovu tehnologija za pravljenje kontejnera od 6 i 10 metara koji su se ranije koristili za kombinovani transport.

Klasa kontejnera kompanije BASF (B-TC) mogu se prenositi i šinski, te tako pružaju veću fleksibilnost u odnosu na tradicionalne vagone. B-TC kontejneri imaju maksimalnu zapreminu od 73 hiljade litara i korisni teret od 66 tona, što će reći da su duplo većeg kapaciteta u poređenju sa tipičnim kontejnerima, a slični vagonima za transport hemikalija.

B-TC kontejneri mogu se transportovati bilo kojim šinskim kolosekom i skladištiti efikasno – čak njih šest može da se složi jedan na drugi. Od jula meseca, njih 90 će se koristiti u Ludvigshafenu, a još 550 će biti isporučeno 2018. godine.

Skladište kontejnera povezuje transportne rute

Još jedan važan deo logističkog koncepta je u potpunosti automatizovano skladište kontejnera koje je još uvek u izgradnji na teritoriji postrojenja u Ludvigshafenu. Osmišljeno je tako da poseduje kapacitet od 2.000 standardnih kontejnera (od 6 metara) sa dva automatska krana, od kojih je svaki kapaciteta 75 tona. Njime se upravlja na tri načina: preko AGV vozila, kamiona i šina. Puštanje skladišta u rad zakazano je za sredinu 2018. godine.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala