apple

Poverljivi Podaci Otkriveni Tokom Svedočenja na Suđenju Alphabet-u

Na nedavnom suđenju američkom Ministarstvu pravde, Kevin Murphy, profesor ekonomije sa Univerziteta u Chicagu, otkrio je da Google plaća Apple-u 36% od svih prihoda od reklama generisanih tokom pretrage na Safari pretraživaču. Ovaj podatak, koji je trebalo da ostane tajan, bacio je novo svetlo na odnos između ova dva tehnološka diva, čija je veza već neko vreme pod lupom antitrust agencija.

Antitrust Optužbe Protiv Google-a

Ministarstvo pravde optužuje Google za korišćenje svojih ogromnih resursa kako bi očuvao dominaciju na tržištu. To postiže plaćanjem kompanijama poput Apple-a, čiji uređaji poput iPhone-a, iPada i Mac-a imaju milijarde korisnika, kako bi postao podrazumevani pretraživač na Safari platformi. Prema izveštaju New York Times-a iz 2021. godine, Google je tada platio Apple-u oko 18 milijardi dolara da bude podrazumevani pretraživač na Safari-ju.

Pokušaj Čuvanja Tajni

Prošle nedelje, i Google i Apple su izrazili protivljenje objavljivanju detalja njihovog dogovora. Google tvrdi da bi otkrivanje više informacija “neproporcionalno ugrozilo Google-ovu konkurentske pozicije u odnosu na konkurente i druge ugovorne strane”, navodi Bloomberg.

Nepoznati Izvor Ad Prihoda

Iako nije jasno koliko tačno Google zarađuje od reklama na Safari-ju, može se pretpostaviti da 36% tog iznosa predstavlja desetine milijardi dolara. U 2022. godini, ukupni prihod Google-a iznosio je 279,8 milijardi dolara, a većina tog iznosa potiče od oglašavanja.

Globalna Dominacija Kroz Suradnju

Ova situacija dodatno osvetljava globalnu dominaciju koju Google gradi kroz saradnju s kompanijama poput Apple-a. Postavlja se pitanje da li takvi aranžmani doprinose nedostatku konkurencije ili omogućavaju veću inovaciju u digitalnom prostoru.

Izostanak Komentara od Strane Google-a i Apple-a

Na zahtev portala Engadget, ni Google ni Apple nisu pružili komentar u vezi sa otkrivenim informacijama. Ova tišina izaziva dodatna pitanja o transparentnosti i odgovornosti kompanija koje igraju ključnu ulogu u digitalnom ekosistemu.

Zadatak za Antitrust agencije

Pitanje koliko je ovakav odnos između Google-a i Apple-a etičan i legalan ostaje otvoreno. Antitrust agencije pažljivo prate ove događaje, a ishod sudskog procesa može imati dalekosežne posledice na način na koji tehnološke kompanije sarađuju i održavaju svoju dominaciju. Ostaje nam da vidimo kako će se situacija dalje razvijati i kakve će promene doneti u pejzažu digitalne ekonomije.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala