Gotovo devet od deset (87%) korisnika interneta u Evropi je spremno da podeli svoje lične podatke sa veb-sajtovima i aplikacijama u zamenu za besplatan pristup digitalnim uslugama, pokazuje novo istraživanje koje je naručila kompanija Kaspersky. Mapa privatnosti podataka, koju je predstavila kompanija Kaspersky, istražuje značaj koji pridaju i zabrinutost koju potrošači u devet evropskih zemalja osećaju kada je reč o privatnosti njihovih podataka. Istraživanje otkriva da su uprkos zabrinutosti za privatnost, korisnici spremni da dozvole kompanijama da nadgledaju njihovo onlajn ponašanje kako bi dobili popuste (45%), imali ugodnije onlajn iskustvo (43%) i „besplatne poklone“ (40%).
Iako gotovo svaki Evropljanin koji koristi internet (95%) veruje da mu je privatnost podataka lično važna, samo polovina (52%) smatra da zapravo kontroliše koliko organizacija ima pristup njihovim ličnim podacima.
To je dovelo do zabrinutosti povodom privatnosti podataka širom Evrope, uz više od osam od 10 (84%) ispitanika koji su zabrinuti da će njihovi lični podaci pasti u pogrešne ruke u naredne dve godine, a dve trećine (66%) da će njihovi podaci biti ukradeni i zlonamerno iskorišćeni. Ali ova zabrinutost nužno se ne odražava ponašanje.
Kada je reč o deljenju ličnih podataka sa organizacijama, korisnici u svim zemljama takođe imaju nizak nivo poverenja. Generalno, Amazon i Google su organizacije za koje se najviše veruje da se bezbedno i odgovorno staraju o podacima, ali to smatra još uvek manje od polovine ispitanika (po 49%), dok njih slede Vlade država iz kojih dolaze ispitanici (47%) i kompanija Apple (45%). Od svih velikih tehnoloških firmi, poverenje u Facebook kada je reč o privatnosti podataka je na najnižem nivou od samo 29%.
U isto vreme, međutim, mamac pogodnih internet servisa je smanjio verovatnoću da će korisnici preduzimati mere predostrožnosti kako bi zaštitili privatnost svojih podataka ili preuzeli kontrolu nad svojim ličnim informacijama od tih organizacija. Zapravo će gotovo šest od 10 (58%) ispitanika prihvatiti sve kolačiće ukoliko su u žurbi prilikom pregledanja veb-sajta i, što je zabrinjavajuće, troje od 10 ispitanika (30%) koriste istu lozinku za mnoštvo različitih veb-sajtova ili aplikacija. Ovaj procenat je još veći u Danskoj sa 35%.
Danska je takođe zemlja u kojoj su korisnici najmanje zabrinuti da će njihovi lični podaci završiti u pogrešnim rukama (samo 77%, u poređenju sa 94% u Portugalu). Suprotno tome, Francuska je zemlja u kojoj se ispitanici najviše osećaju kao da nemaju kontrolu nad privatnošću svojih podataka sa samo 35%. To je takođe dovelo do najnižeg nivoa poverenja u bilo koju organizaciju kada je reč o ličnim podacima – samo 36% Francuza veruje svojoj vladi da se bezbedno stara o njihovim podacima.
„Sada se na internetu nalazi više naših ličnih podataka nego ikada pre. A sa većim prisustvom podataka na internetu povećava se i rizik od toga da te informacije padnu u pogrešne ruke,” komentariše Dejvid Em (David Emm), glavni istraživač bebednosti kompanije Kaspersky.
„Mapa privatnosti podataka pokazuje da evropski korisnici ne osećaju da imaju kontrolu nad organizacijama koje imaju pristup njihovim podacima. Ipak, uprkos tom strahu, mnogi prihvataju invaziju na privatnost svojih podataka kako bi osigurali pogodnije digitalne usluge. Nikada nije kasno da pokušamo da povratimo kontrolu nad svojim digitalnim identitetom i zaštitimo svoje onlajn podatke. Da bi preuzeli kontrolu nad svojim digitalnim identitetom, svi korisnici moraju da budu na oprezu kada se radi o informacijama koje dele sa onlajn organizacijama, da pregledaju politike kolačića i druga podešavanja privatnosti, i da obavezno koriste jake, jedinstvene lozinke na svim digitalnim servisima.”
Da biste saznali više o stavu prema privatnosti podataka širom Evrope, pogledajte nalaze istraživanja u zemljama u okviru Kaspersky data privacy heatmap.