ICT

Čak 21% zaposlenih je potvrdilo da su se pretvarali da njihovi uređaji instaliraju ažuriranja kako ne bi morali da prisustvuju konferencijskom audio ili video sastanku. Ovaj izgovor je verodostojan jer softverska ažuriranja zaista mogu da poremete radni dan, jer je trećina zaposlenih (35%) izjavila da su kasnili na sastanak zbog ažuriranja. Ovo su nalazi nedavno sprovedenog istraživanja koje je naručila kompanija Kaspersky kako bi istražila stavove i navike zaposlenih u vezi sa ažuriranjima.

Česti sastanci se uglavnom smatraju jednim od najneprijatnijih aspekata kancelarijske rutine. Prelazak na rad na daljinu i virtuelne sastanke tome nije pomogao, s obzirom na to da su ljudi doživljavali veliku iscrpljenost zbog video poziva i osećali se umornije na kraju radnog dana. Prema najnovijem istraživanju kompanije Kaspersky, pojedini zaposleni su pronašli izgovor za izbegavanje nekih od sastanaka – izgovor im je bio da su im uređaji nedostupni usled njihovog ažuriranja.

Njihove kolege mogu da poveruju u tu obmanu, jer se i sami susreću sa potrebom ažuriranja uređaja. Pored propuštenih sastanaka, 37% zaposlenih je izgubilo deo svog nesačuvanog posla ili podataka kada se njihov PC uređaj ili laptop restartovao nakon instaliranja ažuriranja.

Sve u svemu, pojedini zaposleni vreme potrebno za ažuriranje uređaja vide kao mogućnost za odugovlačenje obaveza, uz 27% ispitanika koji su priznali da su instalirali ažuriranja kako bi namerno gubili vreme na poslu. Ipak, zaposleni uglavnom ne vole kada su prekinuti dok obavljaju posao, pa bi tako 65% njih volelo da se ažuriranja instaliraju posle radnog vremena, kako bi ostali produktivni.

„Ažuriranja se obično preuzimaju tokom radnog vremena u silent režimu i ne utiču na poslovanje. Međutim, da bi bila primenjena na sistem, neophodno je restartovati uređaj. Naravno, neki poslovni zadaci ne mogu da se odlože, pa korisnik obično može da restartuje uređaj u određenom vremenskom roku. Kao što možemo da primetimo, neki ljudi ili propuste takva obaveštenja ili to ni ne žele da učine. Zbog toga do restartovanja može doći u najnezgodnijem trenutku – neposredno pre važnog konferencijskog sastanka ili prilikom pisanja dugog i-mejla,” – komentariše Jegor Karčenko (Egor Kharchenko), menadžer u sektoru IT Service and Asset Group u kompaniji Kaspersky.

Kako bi ažuriranja bila instalirana u pogodno vreme za zaposlene i IT administratore, kompanija Kaspersky IT odeljenjima predlaže sledeće:

1.      Planirajte ažuriranja bliže kraju radnog dana, kada su uređaji još uvek uključeni i mogu da preuzmu potrebna ažuriranja, ali aktivnost zaposlenih je obično na nižem nivou.

2.      Ukoliko je to moguće, koristite wake-on-LAN. Ova tehnologija radnim stanicama omogućava da se uključe putem mreže, kako bi ažuriranja bila preuzeta posle radnog vremena.

3.      Podelite korisnike u nekoliko grupa, uključujući jednu za testiranje. Ažurirajte ih jednu po jednu, kako bi IT odeljenje moglo svima blagovremeno da pomogne ukoliko nešto pođe po zlu.

4.      Informišite zaposlene o AutoSave funkciji dostupnoj u pojedinim softverima za kancelarijsku produktivnost – ona će automatski sačuvati sve izmene.

5.      Instalirajte rešenje za zaštitu krajnjih tačaka sa funkcijama za upravljanje zakrpama, kao što je Kaspersky Endpoint Security for Business. Pored toga, tehnologije za detekciju ponašanja i prevenciju exploita ne dozvoljavaju prevarantima da iskorišćavaju nezakrpljene bezbednosne probleme.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala