Sutra je Svetski dan veb dizajnera, nezvanični praznik koji se obeležava u čast profesionalaca koji se bave izgledom i funkcionalnošću veb sajtova, internet i mobilnih aplikacija. Kolika je popularnost, ali i potreba za ovim zanimanjem, svedoči činjenica da je Svetski ekonomski forum (SEF) na ovogodišnjem predavanju Poslovi sutrašnjice predstavio veb dizajn ili, kako ga od skoro nazivaju, digitalni dizajn kao jedno od najvažnijih znanja u savremenom svetu.
Nikola Vukašinović, dizajner i kreativni direktor u softverskoj agenciji Namics, podseća da su se veb dizajneri pojavili sa razvojem prvih internet stranica, te da se tada najviše vodilo računa o izgledu: „Danas je drugačije i mahom se sve svodi na funkcionalnost platforme. Pri razvoju bilo kakvog rešenja, dizajneri prvo moraju da razmišljaju da li je nešto jednostavno za upotrebu, pa tek onda da vodi računa o lepoti rešenja, koja svakako ne sme da izostane.”
Vukašinović dodaje da digitalni dizajn obuhvata spektar različitih znanja i veština među kojima su vizuelni dizajn i korisničko iskustvo, a u nekim slučajevima važno je poznavati i osnove programiranja: „Veb dizajn se razvijao u skladu sa napretkom interneta i potrebama korisnika. Trenutno, na svetu postoji više od 1,7 milijardi sajtova i svaki od njih je potrebno urediti.” Kad je u pitanju iskustvo korisnika, Vukašinović ističe da veb dizajneri moraju da prate navike ljudi koje se tiču upotrebe različitih tehničkih rešenja: „Već duži period je trend da ljudi više koriste mobilne uređaje nego laptopove i PC računare za pristup internetu, pa se dizajnerska rešenja prilagođavaju tome. Međutim, u poslednje vreme veb dizajn je mnogo više od prilagođavanja uređaju, pa se razvijaju rešenja koja su prijemčiva korisnicima.
Na primer, znamo da će ljudi pre odabrati platformu koje im uz tri klika nudi rešenje, nego onu koja to čini u pet koraka.” Kako zaključuje Vukašinović, dalji razvoj digitalnog dizajna usko je vezan za napredak digitalnih tehnologija: „Deloitovo istraživanje je pokazalo da će takozvani klaudi, zatim internet stvari i bilo kakva vrsta softvera za usluge nastaviti progresivno da se razvijaju, a kako su dizajn i digitalna industrija usko povezani, izvesno je da će veb dizajn ostati jedno od najperspektivnijih zanimanja. Svakako, neophodno je da mi kontinuirano usavršavamo svoje veštine, kako bismo umeli da odgovorimo na inovacije u digitalnoj industriji.” Digitalna agencija Namics se više od 20 godina bavi digitalnom transformacijom poslovanja, a od 2014. godine prisutna je i na tržištu Republike Srbije.
Namics zapošljava oko 500 profesionalaca u Sent Galenu, Cirihu, Frankfurtu, Minhenu, Hamburgu i Beogradu, a ima timove za Java, .NET, Frontend i PHP programske jezike, Salesforce timove, kao i dizajn i QA. U novembru 2018. godine Namics se spojio sa Merkle-om, svetskim liderom za digitalna rešenja zasnovana na podacima, čime je postao deo Dentsu Aegis Network-a i omogućio softverskim inženjerima i dizajnerima da savladaju nove usko-specifične oblasti.