Za Međunarodni dan zaštite podataka, stručnjaci kompanije Kaspersky pozabavili su se tipičnim rizicima privatnosti i sajber pretnjama s kojima se suočavaju korisnici njihovih proizvoda. Zapravo, 85% korisnika rešenja Kaspersky Security Cloud širom sveta iskoristilo je funkciju „Account Check“ na mobilnim uređajima i otkrilo da su njihove i-mejl adrese dospele u javni domen zbog kršenja privatnosti podataka i drugih nedavnih incidenata u vezi sa privatnošću. Ipak, ovo nije znak za paniku jer sajberbezbednosni proizvodi mogu pomoći korisnicima da zaštite svoje digitalne podatke.
Savremene tehnologije su nam pružile širok spektar prednosti – od video striminga i fleksibilnog rada do povezivanja na aplikacijama za upoznavanje. Usluge poput Facebook-a, Tinder-a, pa čak i Netflix-a od korisnika zahtevaju ostavljanje određenih ličnih podataka, a procenjuje se da će ove godine ukupna količina podataka korišćenih onlajn dostići 44 zetabajta. Kako bi nastavili da koriste takve usluge, važno je da korisnici shvate potencijalne rizike koji utiču na njihovu ličnu privatnost i uzmu u obzir dodatne nivoe zaštite kako bi je održali.
Na primer, jedna od najčešće korišćenih tehnika – fišing – često vreba ljude koji prave nenamerne greške i iskorišćava ljudske emocije. Specijalni izveštaj kompanije Kaspersky za Međunarodni dan zaštite privatnosti 2020. pokazuje da su tehnologije protiv fišinga sprečile bar jedan napad na 15% računara korisnika Kaspersky proizvoda.
Drugi popularni vektor napada, koji postaje sve češći, jesu krađe lozinki. U 2019. godini se broj korisnika koji su pogođeni malverom dizajniranim da prikupi digitalne podatke povećao za 72% (ukupno dva miliona). Kradljivci lozinki infiltriraju pretraživače i kradu sačuvane lozinke, što dovodi do toga da se privatnim podacima korisnika može pristupiti putem onlajn naloga, bez njihovog odobrenja.
„Tehnologija je poboljšala onlajn komunikaciju i nastavlja da gradi bliži, integrisaniji svet. Iako obični korisnici imaju koristi od otvorenih mogućnosti koje im ove nove tehnologije nude i uživaju u njenoj vrednosti, još uvek je važno biti proaktivan u zaštiti ličnih podataka na koje se ova tehnologija oslanja. Danas postoje mnoge taktike prikupljanja ličnih podataka od ljudi, poput krađe lozinki ili fišinga. Međutim, postoje neki jednostavni koraci koje svako može da preduzme kako bi sačuvao svoju digitalnu privatnost“, kaže Marina Titova (Marina Titova), direktorka odeljenja za potrošački marketing u kompaniji Kaspersky.
Kako biste zaštitili osetljive informacije i osigurali bezbednost ličnih podataka, iz kompanije Kaspersky preporučuju:
· Izbegavajte sumnjive linkove ili aplikacije. Ukoliko je neko sa vama podelio link ili dokument nepoznatog izvora, ili ukoliko niste sigurni šta on sadrži, obratite se pošiljaocu
· Budite oprezni dok koristite internet proveravajući pažljivo linkove i sporazume o usluzi. Koristite samo sertifikovane i bezbedne programe i veb-stranice
· Ažurirajte usluge za internet bezbednost instaliranjem najnovijih zakrpa i ažuriranja proizvoda. Na ovaj način će vaš uređaj biti zaštićen od najnovijih pretnji
· Počnite da koristite „Privacy Checker”, onlajn alat koji je stvoren da pomogne ljudima da bezbedno podese svoje naloge na društvenim mrežama