Sony je danas predstavio sasvim novi muzički doživljaj po imenu „360 Reality Audio“ koji čini da se slušaoci osećaju kao da su uronili u zvuk koji potiče iz svih pravaca. Ovaj novi doživljaj pruža object-based prostorna audio tehnologija kompanije Sony i predstavljen je na sajmu CES 2019. u Las Vegasu.

Sony radi sa velikim muzičkim kućama, servisima za distribuciju muzike i drugim sličnim muzičkim organizacijama u cilju pružanja tehnologije za izgradnju muzičkog ekosistema oko 360 Reality Audio, koji će obuhvatiti kreiranje, distribuciju i reprodukciju muzičkog sadržaja. Sony uveliko radi na promovisanju ovog novog muzičkog doživljaja među muzičkim stvaraocima, umetnicima i ljubiteljima muzike, u nameri da se stvori sasvim nov svet muzičke zabave.

Bernhard Grill, direktor za audio i medijske tehnologije u Fraunhofer IIS, izjavio je: „Uzbuđeni smo što učestvujemo u ovom inovativnom projektu koji korisnicima omogućava da slušaju muziku na sasvim novi način. 360 Reality Audio kompanije Sony, zasnovan na MPEG-H 3D Audio tehnologiji, publici pruža veoma kreativan, najsavremeniji muzički doživljaj. Zahvaljujući osnovnoj podršci MPEG-H object-based audio tehnologije, vokali, instrumenti i efekti mogu da se postave oko slušaoca, pružajući mu neprevaziđeni uranjajući doživljaj. Zahvaljujući 360 Reality Audio tehnologiji, Sony pruža inovativnu uslugu, kako ljubiteljima, tako i stvaraocima muzike.”

Denis Kooker, predsednik za globalno digitalno poslovanje i prodaju u SAD iz Sony Music Entertainment, primetio je: „Sony Music sa zadovoljstvom sarađuje sa Sony Corporation na pružanju podrške ekspanziji 360 Reality Audio tehnologije. Oduvek verujemo u visokokvalitetna audio rešenja koja unapređuju doživljaj slušanja, a ovaj trodimenzionalni zvučni format predstavlja uzbudljivu novu opciju za ljubitelje koji traže način da dublje urone u svoju omiljenu muziku. Radujemo se saradnji sa sve većim brojem pružalaca digitalnih servisa kako bi bio omogućen striming pesama naših umetnika u 360 Reality Audio formatu.”

Ole Obermann, Chief Digital Officer i izvršni potpredsednik za razvoj poslovanja u Warner Music Group, kaže: „Neprestano tražimo nove načine da unapredimo muziku svojih umetnika i povećanje broja različitih opcija slušanja je sjajno za naše umetnike i njihove obožavaoce. Uranjajući audio sloj kompanije Sony dodaće novu dimenziju striming servisima i ljubiteljima muzike nudi visokokvalitetno iskustvo koje ne mogu dobiti na drugom mestu. Impresionirani smo onim što smo do sada čuli i zadovoljni što možemo da podržimo predstavljanje ove nove tehnologije.”

 

Šta je to 360 Reality Audio?

360 Reality Audio koristi object-based prostornu audio tehnologiju kompanije Sony u cilju pružanja uranjajućeg muzičkog doživljaja koji slušaocu daje osećaj da prisustvuje koncertu uživo.

360 Reality Audio umetnicima i stvaraocima muzike omogućava da kreiraju muzički doživljaj od 360 stepeni mapiranjem izvora zvuka poput vokala, hora i instrumenata uz pomoć informacija o razdaljini i uglu prema svom kreativnom i umetničkom nahođenju. Kada slušaoci reprodukuju krajnji sadržaj, mogu da uživaju u muzičkom doživljaju, uranjajući u zvuk iz svih pravaca kao što je to zamislio kreator sadržaja.

O muzičkom ekosistemu 360 Reality Audio koji pruža Sony

Kreiranje sadržaja

Sony će pružiti alate za kreiranje sadržaja i sarađivati sa velikim muzičkim kućama u cilju pripreme i transformacije muzike u 360 Reality Audio sadržaj. Takođe, postojeća muzika koja se već nalazi u multitrack zvučnom formatu moći će da se konvertuje u format kompatibilan sa 360 Reality Audio pomoću produkcionih alata koje će obezbediti Sony.

Format distribucije

Sony planira da predstavi format koji je optimizovan za distribuciju muzike. Zahvaljujući saradnji sa Fraunhofer IIS, koji je deo najveće evropske organizacije za primenjeno istraživanje, taj format će biti usklađen sa MPEG-H 3D Audio, međunarodnim audio standardom.

 

Servisi za distribuciju kompatibilnog sadržaja1

Plan je da se sadržaj kompatibilan sa 360 Reality Audio distribuira u sklopu premium paketa koje nude servisi za distribuciju muzike.

Kompatibilni uređaji

Sony razmatra potencijal raznih zvučnih uređaja da podrže ovaj novi muzički sadržaj, ali će se isprva fokusirati na tehnološki razvoj slušalica i zvučnika kompanije Sony.

Kada je reč o slušalicama, korisniku neće biti potreban poseban uređaj za reprodukciju sadržaja kompatibilnog sa 360 Reality Audio i pristup zvučnom polju koje deluje realističnije od svega što su konvencionalne slušalice dosad bile u stanju da ponude. Međutim, da bi se postigao najbolji mogući muzički doživljaj, biće neophodno merenje slušnih karakteristika uha pojedinačnog korisnika i primena obrade signala u skladu sa reprodukovanim zvukom. Sony razvija aplikaciju koja će korisnicima omogućiti da fotografišu sopstvene uši pomoću smartfona u cilju stvaranja optimizovanog muzičkog doživljaja zasnovanog na analizi slušnih karakteristika njihovih ušiju.

Sistemi zvučnika koji projektuju zvuk u svim smerovima biće u stanju da reprodukuju doživljaj na bazi 360 Reality Audio tehnologije.

Audio proizvodi drugih proizvođača koji podržavaju distribucioni format kompanije Sony takođe će moći da reprodukuju sadržaje 360 Reality Audio. Slušalice će posebno omogućiti uživanje u sadržaju jednostavno putem aplikacija koje će ponuditi uključeni pružaoci muzičkih servisa.

Danas, na sajmu Consumer Electronics Show u Las Vegasu, Sony Video & Sound Products Inc., ogranak kompanije Sony koji se bavi video i audio biznisom, predstavio je „360 Reality Audio” novi muzički doživljaj koji omogućava takvo uranjanje u muziku da će ljubitelji imati osećaj kao da se nalaze u prvom redu ili pored bine na koncertu. U nameri da demonstrira moć ove tehnologije i njene jedinstvene prednosti, kompanija Sony je udružila snage sa odabranim klubovima i salama Live Nation da bi snimila zvuk sa niza koncerata uključujući, pored ostalih, The Wombats, AJR, Good Charlotte i Kodaline.

 

360 Reality Audio proizvodi trodimenzionalno zvučno polje u kojem različiti zvuci i muzički elementi mogu da se projektuju u svih 360 stepeni, zahvaljujući object-based prostornoj audio tehnologiji kompanije Sony. Ljubitelji mogu da pristupe audio sadržaju prethodno pomenutih umetnika putem slušalica, odabirom “360 Reality Audio” sadržaja koji će biti na raspolaganju preko servisa Deezer, nugs.net, Qobuz i TIDAL. Tim putem, ljubitelji mogu da dožive magiju žive muzike.

 

„Naš 360 Reality Audio će nam omogućiti da ljubiteljima žive muzike pružimo nov i izuzetno realističan muzički doživljaj,” kaže Kičiro Kurozumi, rukovodilac Sektora za brendiranje i planiranje proizvoda u Sony Video & Sound Products Inc. „Veoma smo ponosni na ovu saradnju sa Live Nation, svetskim liderom u oblasti zabave uživo, i kompanijom Sony, koja radi sa stvaraocima i umetnicima na pomeranju granica muzičkih kapaciteta.”

 

“Preslušavanje našeg živog koncerta putem nove 3D tehnologije je za mene bilo iskustvo koje je napribližnije prisustvu u publici na koncertu grupe Klodaline, nikada pre toga nisam nešto slično doživeo,” rekao je Stiv Garigan, kompozitor i pevač grupe Kodaline.

 

„Neprekidno istražujemo inovativne načine da unapredimo doživljaj žive muzike za ljubitelje i umetnike. Novi 360 Reality Audio kompanije Sony zaista će ljubiteljima pružiti muzički doživljaj nalik na slušanje muzike uživo i nakon što prođe dosta vremena od samog koncerta”, rekao je Teri Libler, potpredsednik kompanije Live Nation Media & Sponsorships.

 

Lokacije Live Nation na kojima je sniman 360 Reality Audio sadržaj uključuju, pored ostalih, Hollywood Palladium (Los Anđeles), House of Blues Chicago (Čikago), Irving Plaza (Njujork), The Fillmore (Filadelfija), The Masonic (San Francisko) i The Wiltern (Los Anđeles).


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala