U sklopu jubilarnog Weekend Media Festivala koji će od 21. do 24. septembra u Rovinju ugostiti brojne stručnjake iz komunikacijske industrije, svoje predavanje održaće i Eric Schoeffler, izvršni kreativni direktor za Evropu i glavni kreativni direktor Havas Group Germany. Schoeffler se može pohvaliti bogatim marketinškim iskustvom, a na Weekendu će govoriti o tome kako dodati vrednost životu ljudi i kako stvoriti značajniju vezu između ljudi i brendova.
- Kada i kako ste otkrili interes za ono što radite danas?
Ustvari, nikada nisam imao jasan plan, ali uvek sam ozbiljno i ambiciozno shvatao sve prilike koje sam dobio. U školi su mi jedino išli sportovi i umetnost. Sve ostalo je bilo ok, ali me nije zanimalo kao nešto čime bih se mogao baviti u budućnosti. Kako nisam hteo izgubiti još šest meseci do sledećeg prijemnog ispita za fakultet, odlučio sam se za privatnu školu. Nakon završetka studija nisam znao puno o agencijskom poslu, pa sam otvorio telefonski imenik i planirao zvati svaku agenciju u Kölnu koja je bila na dobrom glasu. Čistom srećom, prva agencija koju sam nazvao je baš tražila juniora. Dogodilo se još nekoliko slučajnosti koje su me dovele tu gde jesam.
- Kako je izgledala Vaša profesionalna putanja? Kako ste se razvijali u profesionalnom smislu?
Vrlo sam verna osoba. U prvoj agenciji sam ostao skoro šest godina, a zatim sam prešao u DDB u Düsseldorfu kao Art Director. Otišao sam u Havas nakon 18 godina kao Chief Creative Officer za DDB Group u Nemačkoj. Imao sam sreću što sam naučio puno različitih veština od raznih šefova. Moj prvi šef (Art Director) naučio me da je poverenje ogromna motivacija. Moj drugi šef (Creative Director) me naučio da kreativa mora biti povezana sa strategijom, a moj treći šef (Chief Creative Officer) me naučio da sve bolje funkcioniše kada si neustrašiv. Naravno, puno drugih ljudi me naučilo mnoge druge stvari tokom svih godina i vrlo sam im zahvalan za to.
- Koje se prednosti i nedostaci Vašeg posla?
Najveća prednost je da uvek moraš biti nekoliko koraka ispred svih i uvek biti znatiželjan. Radimo s mladim i talentovanim ljudima koji imaju različite poglede na mnoge stvari. To je sjajno. Nedostatak je da ponekad moramo koristiti naš talent kako bismo oglašavali kompanije koje ne doprinose društvu u pozitivnom smislu. To mi dosta teško pada.
- Kako izgleda proces stvaranja kreativnog rešenja za Vaše klijente? Kako dođete do ideja i koliki je Vaš tim?
Najiskrenije verujem u saradnju i timski rad. Nisam veliki ljubitelj hijerarhija. Što bolji tim imaš, time stvaraš i bolju okolinu oko sebe pa uz pomoć malo fokusa i hrabrosti možeš stvoriti sjajne ideje.
- Koliko je digitalizacija promenila Vaš posao? Koliko morate biti fleksibilni?
Svi smo već primetili da se svet menja putem digitala. Moramo biti u korak s tom brzinom. Ideje su i dalje ključne pa čine razliku. Digital je više infrastruktura.
- Koji su trenutno najveći izazovi u nemačkoj oglašivačkoj industriji?
Nemačka ima vrlo stabilno tržište. Ekonomska klima je povoljna i zato niko ne želi reskirati. Zato ćete i videti puno solidnih kampanja, platformi i kreativnih rešenja, ali puno manje ćete videti atipična rešenja koja menjaju vašu perspektivu.
- Kako se Havas razlikuje od konkurencije i što bi izdvojili kao najveću prednost?
I dalje nam nedostaje jači kreativni ugled pa na tome najviše i najjače radimo. Iskreno verujem da moć kreativnosti može izgraditi i oblikovati brendove u vlastitoj konkurentnoj okolini. Moramo biti viđeni kao najbolja kreativna agencija. Glavna prednost Havasa je njegov village model, odnosno spoj kreative i medija i naše novo partnerstvo s Vivendijem. Vidim puno prilika pomoću kojih možemo postati glavni igrači u polju zabave i komunikacija. To je sve jako novo i vrlo uzbudljivo.
- Koliko je važan talent, a koliko privrženost poslu? Na kraju dana, koji kvalitet prevlada?
Nema tu puno mozganja. Talent je ključan, a i privrženost je isto važna. Ali klinci danas imaju drugačiju perspektivu o balansiranju posla i privatnog života. Žele jasno zacrtanu karijeru, brzi uspeh, konstantna nova iskustva dok je njihova vernost limitirana. Moraće se prilagoditi ili će imati ozbiljan problem. S druge strane, moramo „štancati“ rješenja sve više, brže i jeftinije. To je trenutno najveći problem u ovoj industriji.