Tokom proteklih nekoliko godina virtuelna i izmenjena stvarnost postale su teme o kojima se često govori. Bez obzira na to što je danas tehnologija virtuelne i izmenjene stvarnosti lako dostupna, i dalje je izazov spojiti fizičke pokrete i okruženja sa virtuelnim objektima, okruženjima i akcijama. Današnja virtuelna stvarnost, zapravo, i nije tako virtuelna. Često su nam potrebni setovi konzola, senzori, kamere i kontroleri.

Brajan Krzanič, generalni direktor kompanije Intel, izjavio je da će integrisana stvarnost u budućnosti u velikoj meri uticati na naše poslove, na način na koji se zabavljamo i komuniciramo.

Krzanič je naveo da integrisana stvarnost kreira iskustvo virtuelnog sveta na dinamičniji i prirodniji način nego ikada do sada, čineći stvari koje su u realnom svetu nemoguće – mogućim: „Doživite sportski događaj, koncert ili filmsku scenu iz bilo kojeg ugla i sa bilo koje pozicije. Hodajte po terenu i uđite u golmanski prostor. Stojte na bini sa svojom omiljenom grupom i osetite strast navijača sa njihove tačke gledišta. Izaberite svoj doživljaj i upravljajte njime. Sve je na vama. Virtuelni svet ne mora biti virtuelan, može biti stvaran.”

Sve ovo, i mnogo više, omogućava upravo integrisana stvarnost. Ova stvarnost zavisi od pet tehnoloških dostignuća koja će uskoro biti dostupna programerima, proizvođačima i pronalazačima:

–  6 stepeni mobilnosti. Integrisana stvarnost značajno povećava slobodu pokreta u 3D virtuelnom prostoru.

– Integrisano praćenje. Smanjuje se potreba za složenim i skupim setovima eksternih senzora koji transformišu realno okruženje u digitalnu repliku.

– Prirodnija manipulacija. Prirodniji način interakcije i manipulisanja virtuelnim okruženjem koji vas oslobađa od kontrolora.

– Bežično povezivanje. Integrisana stvarnost „seče VR kabl”, dozvoljavajući u potpunosti bežično povezivanje sa konzole i kontrolera.

– Digitalizovani sadržaj stvarnog sveta. Ova realnost prevazilazi sadržaj koji je kompjuterski generisan. Suština je u transformisanju fizičkog sveta u digitalni svet u realnom vremenu.

Kako bi kreirali bogato iskustvo integrisane stvarnosti, programerima, proizvođačima i pronalazačima je potrebna napredna hardverska i softverska tehnologija. Zbog toga kompanija Intel sarađuje sa drugim tehnološkim kompanijama kako bi podelila tehnologije kao što su Intel RealSense, Replay i Alloy Head-Mounted Device (HMD), prvi projekat ove vrste. Zašto biste ograničili svoju stvarnost kada u novoj možete da imate sve? Sa povećanom mobilnošću, integrisanim praćenjem i kontrolom ljudskih pokreta, integrisana stvarnost će u budućnosti u velikoj meri uticati na naše poslove, na način na koji se zabavljamo i komuniciramo.

Bez obzira na to da li želite da budete deo proširene ili virtuelne stvarnosti vaš izbor zavisi od toga kako ćete spojiti stvarnosti i tehnologije koje vam omogućavaju da pređete sa fizičkog na virtuelno i obrnuto. Ubrzano se krećemo ka svetu u kom se granica između digitalnog i fizičkog narušava i integriše na nove načine.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala