Preko dve trećine kompanija preferira poslovanje sa bankom koja ima dobru reputaciju zaštite važnih podataka, rezultati su istraživanja koje je sprovela kompanija Kaspersky Lab. One banke kojima bezbednost podataka klijenata predstavlja prioritet i koje preduzimaju sve moguće mere da se osiguraju od onlajn finansijskih prevara u prednosti su kada je u pitanju zadržavanje postojećih klijenata i dboijanje novih.
Istraživanjem je ustanovljeno da devet od deset (94 odsto) kompanija koristi usluge onlajn bankarstva za svakodnevne poslove. Mogućnost da kompanije koriste ove usluge bez fizičkog prisustva u ekspozituri nudi brojne pogodnosti, kao što je ubrzavanje vremena neophodnog za dobijanje povratne informacije i smanjenje operativnih troškova. Međutim, ove pogodnosti imaju i određene mane, budući da su kompanije pod rizikom od onlajn finansijskih prevara i da, koristeći ove usluge, pružaju sajber kriminalcima još jedan način da ugroze korporativnu IT infrastrukturu.
Kada je u pitanju zaštita podataka, bezbednost igra ključnu ulogu za kompanije prilikom odabira banke sa kojom žele da posluju. Skoro tri četvrtine (72 odsto) kompanija koje su učestvovale u istraživanju iznelo je stav da banke bira prema njihovoj reputaciji zaštite podataka, a skoro devet od deset (88 odsto) kompanija bilo bi spremno da odvoji više novca kako bi radili sa bankom koja ima dobru bezbednosnu politiku i praksu u zaštiti podataka. Skoro polovina (43 odsto) kompanija potvrdilo je da moraju da preduzimaju dodatne bezbednosne mere kako bi osigurale onlajn transakcije koje se sprovode preko njihovih banaka.
Kako bi poslovnim korisnicima bila osigurana najbolja moguća usluga i kako bi njihovi podaci ili transakcije bili u potpunosti bezbedni, od krucijalnog značaja je implementacija sveobuhvatnog bezbednosnog sistema. Softver Kaspersky Fraud Prevention bankama omogućuje da zaštite sve komponente svoje IT infrastrukture, uključujući i aplikacije za mobilno bankarstvo. Kaspersky Fraud Prevention za krajnje korisnike omogućuje klijentima i njihovim uređajima potpunu zaštitu od finansijske prevare, tako da oni mogu brzo i efikasno da koriste usluge onlajn bankarstva, a da ne izlažu riziku ni sebe ni banku.
Ros Hogan (Ross Hogan), šef globalnog tima za prevenciju prevara u kompaniji Kaspersky Lab izjavio je: „U današnjem društvu koje se u velikoj meri oslanja na tehnologiju, banke na neki način posluju kao i IT kompanije. Sve njihove interakcije sa korisnicima i partnerima sada su kompjuterizovane, a informacije se dele i čuvaju onlajn. Međutim, pored prednosti koje tehnologija omogućuje, takođe postoje ranjivosti u procesima bankarskih operacija, a kad je IT infrastruktura ugrožena na bilo koji način to može da podrazumeva ogromnu štetu u vidu gubitka podataka ili, još gore, ozbiljne finansijske štete i gubitka reputacije. Zbog toga je neophodno da banke razmišljaju po ugledu na IT kompanije i da im sigurnost klijenata bude prioritet prilikom kreiranja i pružanja usluga”.