Kompanija Kaspersky Lab ustanovila je da bi 74 odsto internet korisnika preuzelo potencijalno malicioznu datoteku zato što nisu dovoljno obazrivi i ne umeju da prepoznaju onlajn pretnje. Rezultati ispitivanja u okviru kojeg je 18.000 internet korisnika govorilo o svojim onlajn navikama izazivaju zabrinutost zbog nedovoljne sposobnosti korisnika da uoče onlajn pretnje.

Obazrivost internet korisnika testirana je pomoću kviza u kojem je od njih traženo da preuzmu pesmu „Yesterday” od grupe Bitlsi. Od četiri ponuđene opcije za preuzimanje, samo jedna je bila bezbedan wma fajl kojji je namerno imenovan „Betles.Yesterday.wma.” Ovu opciju odabrala je samo četvrtina (26 odsto) ispitanika koji su primetili da je tip datoteke bezopasan uprkos pravopisnoj grešci u imenu.

online-kupovina

Najopasnija opcija za preuzimanje je zapravo bila .exe fajl a u imenu je sadržala poznati „mp3” termin, „Beatles_Yesterday.mp3.exe”, i na taj način je prevarena trećina (34 odsto) ispitanika. Oko 14 odsto ispitanika odabralo je fajl sa ekstenzijom .scr koja se od nedavno koristi za širenje malicionznih programa, dok je 26 odsto ispitanika odabralo .zip opciju koja je sadržala određene opasne fajlove.
Nesposobnost korinika da uoče onlajn opasnosti ne odnosi se smo na muziku. Prema rezultatima ovog istraživanja, petina (21 odsto) korisnika preuzima datoteke sa brojnih onlajn izvora i na taj način povećava rizik od susreta sa malicioznim pretnjama. Tokom istraživanja, samo 24 odsto koriniska uspelo je da prepozna pravu veb stranicu, a da pri tome nisu izabrali opciju sa „fišing“ napadom. Pored toga, prilikom navođenja veb stranica na kojima bi uneli svoje lične podatke, više od polovine korisnika odabralo je lažne stranice.
Ovi rezultati se podudaraju sa nedavnim istraživanjem potrošača koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B International, kojim je utvrđeno da se 45 odsto internet koriniska susrelo sa malver incidentima u poslednjih 12 meseci, dok je 13 odsto korisnika bilo pogođeno virusom, a da toga nisu bili svesni.

Dejvid Em (David Emm), glavni bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab izjavio je: „Potrošači moraju biti svesni pretnji sa kojima se mogu susresti u onlajn svetu, kako bi mogli da zaštite sebe i druge. Na primer, ako se korisnik nalazi u nekom sumnjivom lokalu, malo je verovatno da će baš na tom mestu početi da broji pare, to jednostavno ne bi bilo pametno ili logično. Isti princip korisnici bi trebalo da primenjuju kada posećuju internet. Prepoznavanje znakova maliciozne aktivnosti ili „fišing“ stranica može biti od presudnog značaja. Međutim, koliko god da je neko obazriv prilikom korišćenja interneta, nije bezbedno to raditi bez prethodno instaliranog bezbednosnog rešenja. Sajber kriminalci konstantno razvijaju i unapređuju načine za targetiranje žrtvi i samo najsavremenija bezbednosna softverska rešenja mogu sačuvati korisnike od određenih pretnji”.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala