Pomoć žrtvama nasiljahelp

U toku meseca borbe protiv digitalnog nasilja, kao odgovor na zabrinjavajuće veliki broj mladih koji su se suočili ili se suočavaju sa digitalnim nasiljem, aktivirana je SOS platforma za pomoć žrtvama digitalnog nasilja, saopštio je danas Unicef.

Aplikacija je nastala u okviru projekta “Prevencija digitalnog nasilja” koji se realizuje u partnerstvu Unicefa, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i kompanije Telenor.

Aplikacija je dostupna na Fejsbuk stranici “Biraj reči hejt spreči” i omogućava i žrtvama i svedocima da nasilje prijave i spreče u realnom vremenu, u trenutku kada se dešava, navedeno je u saopštenju.

hejt

Unicef podseća da je u partnerstvu sa kompanijom Telenor i Ministarstvom prosvete, 2012. godine pokrenuo projekat “Prevencija digitalnog nasilja”, sa ciljem da se podigne svest o postojanju digitalnog nasilja i da se osnaže učesnici školskog života kako bi mogli da spreče, odnosno da dosledno i adekvatno reaguju na digitalno nasilje kada se desi.

U okviru projekta je sprovedeno istraživanje na uzorku od 3.876 učenika, 1.379 nastavnika i 3.078 roditelja, a rezultati su pokazali da je čak 84 odsto srednjoškolaca bar jednom u toku prethodne godine izložilo sebe nekom od rizika na internetu.

Dve trećine ispitanih srednjoškolaca su bile žrtve nekog oblika digitalnog nasilja, dok se 30 odsto našlo u ulozi svedoka digitalnog nasilja.

Samo jedan odsto je zatražilo pomoć odraslih u školi, a mnogo više ih se obratilo za pomoć svojim vršnjacima.

Uznemiravanje na društvenim mrežama doživelo je 18 odsto osnovaca i 17 odsto srednjoškolaca, a u ulozi žrtve snimanja mobilnim telefonom ili kamerom našlo se 12 odsto učenika srednjih i devet odsto učenika osnovnih škola.

Čak 15 odsto ispitanih srednjoškolaca prihvatilo je da se sastane sa osobom koju su upoznale preko interneta.

U saopštenju se navodi da korisnici kroz jednostavno slanje poruke putem aplikacije dobijaju podršku psihologa i posebno obučenih studenata psihologije.

Osim toga, oni žrtvu ili posmatrača nasilja vode kroz proces informisanja roditelja/nastavnika, i ukazuju im na neophodne korake koji bi trebalo da se preduzmu.

Stručni tim SOS platforme ima i 20 posebno edukovanih studenata završnih godina psihologije Departmana za psihologiju Fakulteta za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum, koji odgovaraju na sve poruke.

U saopštenju se navodi da je sve što korisnici aplikacije napišu poverljivo, i ostaje između njih i lica koja im daju podršku.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala