Najveći broj sistema asistencije vozaču u današnje vreme je fokusiran na situacije van naseljenih zona. Međutim, gradska vožnja predstavlja čak i veći izazov za moderne vozače. U ovim uslovima postoje brojni događaji koji se dešavaju u isto vreme, uz prisustvo velikog broja automobila, kamiona, autobusa, biciklista i pešaka na koje treba obraćati pažnju. Ostvarivanje višeg stepena bezbednosti u ovako složenim saobraćajnim uslovima je cilj nekoliko sistema asistencije koje razvija Opel. Oni mogu da alarmiraju vozača ili da nakratko preuzmu kontrolu nad vozilom.

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC

Proizvođač automobila iz Riselshajma radi na inovativnim sistemima vozačke asistencije, što je deo njegove uloge u UR:BAN istraživačkom projektu (sistemi asistencije orijentisani na korisnike i upravljanje mrežom). Cilj ovog projekta, koji delom finansira Vlada Nemačke, je da se vozačima obezbedi napredna podrška, skrojena i namenjena za specifične uslove koje nameće urbani saobraćaj. Trideset jedna kompanija iz oblasti automobilske industrije, elektronike i softvera je ušla u partnerstvo, zajedno sa istraživačkim institutima i lokalnim vlastima, u cilju razvoja inteligentnih sistema asistencije i kooperativnih sistema upravljanja saobraćajem.

Učiniti gradsku vožnju bezbednijom

Posebno kada je reč o urbanom saobraćaju, situacija koja se redovno dešava je da izostane pravovremena reakcija vozača – automobili neočekivano izlaze iz parkinga, deca koja se ne vide od parkiranih automobila iznenadno izleću na put… Opel je napravio demonstracionu Insigniju koja ne samo da upozorava vozača na spomenute opasnosti, već takođe može da izbegne sudare sa vozilima i pešacima preduzimajući automatski manevar izbegavanja kroz kombinaciju upravljačkog i kočionog sistema. Automobil je opremljen naprednom kamerom i radarom, kao i modifikovanim kočionim i upravljačkim sistemima, koji mogu u izvesnim momentima da se umešaju u kontrolu nad vozilom.

 

Drugo Opelovo demonstraciono vozilo pokazuje potencijal za dalji razvoj sistema vozačke asistencije kroz ponašanje vozača. Koristeći podatke vozila, frontalnu kameru i prednju kameru za praćenje, posebno razvijeni algoritam analizira šemu ponašanja vozača da bi predvideo dešavanja u ranoj fazi, kao na primer da li će vozač izvesti manevar promene vozne trake ili ne. Ovakvo poboljšanje će optimizovati performanse sistema asistencije kao što je detekcija „mrtvog ugla“, tako što će se izbegavati nepotrebna upozorenja i iritiranje vozača, što će pomoći prihvatanju aktivnih sitema bezbednosti u budućnosti.

 

 

Automobili i infrastruktura generišu saobraćajne preporuke poslate putem „Wi-Fi“ konekcije

 

Pored izbegavanja sudara, Opel takođe radi na unapređenju uslova urbanog saobraćaja u korist vozača, stanovnika gradova i životne sredine. Opel je kreirao demonstraciono vozilo bazirano na Insigniji Sports Tourer, koje pokazuje kako informacije poslate preko „Wi-Fi“-a iz infrastrukture upravljanja saobraćajem i drugih vozila mogu da generišu preporuke za vožnju u raskrsnicama. Preporuke mogu pomoći vozaču u smislu bezbednog, nesmetanog prilaska raskrsnici bez suvišnog trošenja goriva, i po mogućnosti bez zaustavljanja. One su vidljive preko naprednog MMI (Man-Machine-Interface) interfejsa, koji koristi „Driver Info Center“ instrument panel, s tim što su sekundarne informacije prikazane na centralnoj konzoli.

 

Kada je reč o unapređenju kvaliteta gradske vožnje, Opel može da se pozove na godine iskustva sa „car-to-X“ sistemom komunikacije i istraživanjem u oblasti autonomne vožnje. Međutim, uprkos ubrzanom napretku kada su u pitanju sistemi asistencije i automobili koji mogu automatski da se kreću, kompanija ostaje posvećena održanju uživanja u vožnji. U Opelu smatraju da vožnja predstavlja zabavu kada nije dosadna niti preterano zahtevna, a upravo su to ciljevi kojima teže sistemi asistencije vozaču koje razvija ova kompanija.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala