Prema istraživanju koje su sprovele kompanije Kaspersky Lab i B2B international, svaki peti predstavnik preduzeća veruje da su provajderi IT usluga (pogotovu mrežni provajderi) dužni da zaštite njihove onlajn servise od DDoS napada. Međutim, u praksi, ovu odgovornost često snose preduzeća koja su žrtve napada – a to može dovesti do ozbiljnih gubitaka.
Skoro svako preduzeće, bez obzira na njegovu veličinu, može biti potencijalna žrtva DDoS napada. Istraživanje je pokazalo da je 28 odsto malih i 43 odsto velikih kompanija, koje imaju javne onlajn servise, bilo na meti DDoS aktivnosti u periodu od 12 meseci. Organizacije sa javnim onlajn servisima koje su najviše pogođene DDoS incidentima uključuju preduzeća iz sektora IT usluga (49 odsto), elektronske trgovine (44 odsto), telekomunikacija (44 odsto) i medija (42 odsto). Istovremeno, mere protiv DDoS napada je 53 odsto kompanija za telekomunikacije, 50 odsto IT kompanija, samo 41 odsto preduzeća koja se bave elektronskom trgovinom i 38 odsto medijskih kompanija ocenilo kao važne.
Takođe, istraživanje je pokazalo da, u proseku, 28 odsto svih preduzeća smatra da zaštita od DDoS napada nije njihova nadležnost, a samo se 72 odsto preduzeća složilo da to ipak jeste njihova odgvoronost. Kada je reč o zaštiti servisa od DDoS napada, manja preduzeća imaju manje odgovoran pristup. Činjenica je da je 40 odsto malih kompanija širom sveta uvereno da su u potpunosti zaštićene zahvaljujući mrežnom servisu ili veb-hosting provajderima, dok manje od 9 odsto velikih kompanija deli ovo mišljenje.
„Oslanjajući se na provajdere IT usluga, mnoge kompanije se izlažu opasnosti. Prodavci uglavnom ne nude ovu vrstu zaštite u svom standardnom paketu. Takođe, mnogi provajderi jednostavno nisu sposobni da pruže pouzdanu zaštitu od DDoS napada uz pomoć sopstvenih resursa, zato što DDoS napadi bivaju sve veći i složeniji. Pouzdanu zaštitu mogu pružiti samo kompanije specijalizovane u domnu zaštite od sajber pretnji, koje mogu obezbediti vrlo efikasne tehnologije koje se stalno unapređuju, kako bi se suočile sa opasnostima koje se stalno povećavaju“ kaže Evgeni Vigovski (Evgeny Vigovsky), direktor odeljenja za DDoS zaštitu u kompaniji Kaspersky Lab.
Poslednjih godina, DDoS napadi su postali često korišćeno sredstvo sajber kriminalaca i njihovih klijenata. Postoje brojni razlozi za organizovanje ovakvih napada – huliganstvo, nepoštena konkurencija, ucena, itd. Trenutno, početna cena jednog DDoS napada velikih razmera je samo 50 američkih dolara, dok žrtvama može naneti ozbiljne gubitke – od 52.000 do 444.000 američkih dolara, u zavisnosti od veličine kompanije.
Svaka nova godina donosi sa sobom sve veći broj šema DDoS napada, pa IT profesionalci moraju da osmisle različite načine zaštite. Vredi obezbediti sigurnost kompanije uz pomoć profesionalnog rešenja kao što je Kaspersky DDoS Protection. Ovo rešenje se bazira na praćenju sumnjivih aktivnosti i filtriranju „otpadnog” saobraćaja u centrima za prečišćavanje lociranim u Evropi, uz pomoć prilagodljivih „filtera” koji mogu blokirati skoro svaku vrstu napada. Pored toga, rad pomenutog rešenja nadgledaju stručnjaci iz kompanije Kaspersky Lab, što znači da napadi mogu odmah biti detektovani, a filteri podešeni, ukoliko je potrebno.
„Poznato je da DDoS može biti organizovan tako da onesposobi onlajn servise ili kao zahtev za otkup, ali ovaj napad može zamaskirati i druge sajber kriminalne aktivnosti, kao što su ciljani napadi na neku kompaniju radi pristupa njenim poverljivim podacima. Dakle, zaštita od DDoS napada nije samo osiguranje, već i logična mera predostrožnosti koja je važna za bilo koju kompaniju čiji poslovni procesi zavise od internet usluga.” rekao je Evgeni Vigovski