Kupci putem interneta u Kini proširili su svoje tržište na 100 zemalja sveta u protekloj dekadi, pokazuje izveštaj stranice za e-trgovinu g.taobao.com, najvećeg kineskog sajta za prodaju inostrane robe.
Izveštaj pokazuje da su se navike i apetiti kineskih kupaca umnogome promenili tokom poslednje dekade.
Kineski kupci su u prvih par godina prvenstveno naručivali robu iz Hong Konga i Makaa. Ali poslednjih godina sve više pazare u e-prodavnicama iz Japana, Južne Koreje, Severne Amerike, Evrope i Južne Afrike.
Na vodećem mestu je Japan, a slede ga Hong Kong, Nemačka, Francuska, Tajvan, Australija, Britanija i Danska.
Ove godine zabeležen je rekordan rast narudžbina iz inostranstva, i to za čak 28 odsto. Kineski kupci su naručili više od dva miliona proizvoda iz inostranstva.
Polovina robe je kozmetika i proizvodi za negu tela.
Kupci znaju i šta iz koje strane zemlje žele da nabave. Tako sa Islanda naručuju ulje bakalara, iz Nemačke filtere za vodu, a iz Portugalije vlažne maramice.