Uprkos slabijem rastu privrede, kineska online trgovina u 2014. doživela je veliki rast, zahvaljujući poboljšanoj mrežnoj infrastrukturi i povećanju korisnika mobilnih telefona
Podaci iz Nacionalne kancelarije za statistiku, objavljeni u ponedjeljak, pokazali su da je iznos transakcija na kineskim stranicama za online kupovinu prošle godine dostigao ukupno 16.39 triliona juana (2.68 triliona dolara), što je, u poređenju s prethodnom godinom, povećanje od 59.4 posto.
Većina prometa, 55.7 posto, odvijala se na platformama trećih strana, kao što je najveća kineska stranica za online kupovinu Taobao.com, dok su samostalne trgovine ostvarile 44.3 posto prometa. Dvadeset najvećih online trgovina zajedno su ostvarile transakcije u vrednosti od 6.22 triliona juana, odnosno 90 posto prometa svih platformi trećih strana.
Kineske kompanije odlučile su pomoću interneta da reše skladištenja proizvoda, ne bi li smanjili troškove i povećali dobit uprkos nepovoljnim privrednim kretanjima. Istovremeno potrošači koji su osetljiviji na cene okreću se kupovini preko interneta zbog njene jednostavnosti i mnogobrojnog izbora.
Službenik Statističke kancelarije Sun Qingguo izjavio je da je sve veća raširenost interneta, posebno mobilnog, stvorila intimnu vezu između kupaca i stranica za online kupovinu te ponudila dovoljno mesta za razvoj e-trgovine.
Kina se krajem 2014. mogla pohvaliti s najvećom 4G mrežom na svetu i 361 miliona online kupaca, prenosi CRI