Moderna tehnologija počela je da donosi aviokompanijama velike uštede kada je reč o inspekcijama, proizvodnji rezervnih delova ili obukama osoblja.

Tehnološke inovacije, koje po običaju prvo prihvate entuzijasti i gejmeri, sve brže pronalaze put ka tržištu. Britanska niskobudžetna avio kompanija EasyJet, planira da počne da koristi najnoviju tehnologiju za smanjenje troškova – od broja zaposlenih preko vizuelne inspekcije do proizvodnje rezervnih delova.

Striktna procedura za održavanje aviona podrazumeva regularne, detaljne vizuelne inspekcije. S obzirom na veličinu današnjih aviona to može da bude skupo, da oduzima mnogo vremena i da zahteva dosta radne snage ističe menadžer projekta kompanije EasyJet, Mark Banting.

“Moraju da ga donesu u hangar ili da voze tešku mašineriju okolo. I to dosta traje, tako da putnici moraju da čekaju”.

siemens-avion

Ali, tu je moderna tehnologija. Bespilotne letelice sa 4 rotora su jeftine i jednostavne za upravljanje uz veliki stepen kontrole. Na njih takođe mogu da se ugrade kamere visoke rezolucije.

“Ideja je da se zameni mehanička oprema koja ide oko avona, ali da se zadrži deo posla koji obavljaju inžerenjeri, što je najvažnije. Dakle moramo da im obezbedimo informacije na osnovu kojih će odlučiti da li je letelica pogodna za let ili ne”, izjavio je Mark Banting.

Još jedan trošak, koji može da se smanji uz pomoć moderne tehnologije jeste proizvodnja rezervnih delova, poput naslona za ruke ili držača za čaše, kaže šef odeljenja za inženjering u EasyJet-u, Ijan Dejvis.

“Oni se lome svakodnevno i teško ih je nabaviti; moramo da ih naručimo od proizvođača dosta unapred. Mi ih skinemo, skeniramo, napravimo prototip na 3D štampaču i od prototipa možemo da napravimo kalupe, a zatim možemo da napravimo hiljade tih delova za delić novca koji je do sada bio potreban”.

S obzirom da 3D štampanje više nije ograničeno na plastiku, neki proizvođači motora aviona planiraju da počnu da štampaju i mnogo skuplje, metalne delove.

“Postoji tehonologija za 3D štampanje metala, što zapravo poboljšava sagorevanje goriva. A sagorevanje i cena goriva su najveći troškovi; štednja goriva znači da cene karata mogu da ostanu niske”.

Naočare za virtuelnu realnost takođe mogu da se koriste za smanjenje troškova tako što će uz pomoć njih članovi posade da prolaze obuku. Geri Smit iz EasyJet-a objašnjava da će članovi posade zaduženi za kabinu i održavanje tako moći da steknu iskustvo u raznim situacijama.

Možemo da napravimo virtuelnu kabinu, nalik na onu koja je u avionima EasyJet-a i da omogućimo inženjerima, posadi itd. da zamisle da su u letelici”.

EasyJet kaže da će početi da koristi nove tehnologije za održavanje i trening u toku narednih 12 meseci.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala