Veeam Software

Studija pokazuje da postoji alarmantan prekid veze između zahteva korisnika i sposobnost IT-ja da se omogući stalna dostupnost preduzeća 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, sa brojem slučajeva zastoja i dužinom zastoja većim nego u 2014. godini

 

Bar, Švajcarska: 17. februar. 2016:  Novo istraživanje iz Veeam® Software-a, kompanije sa inovativnim rešenjima koja pružaju stalnu dostupnost preduzeća (Availability for the Always-On Enterprise™), jasno pokazuje da, uprkos brojnim incidentima visokog profila u poslednjih godinu dana, preduzeća još uvek ne posvećuju dovoljno pažnje potrebama svojih korisnika. U svojoj petoj godini, Veeam Availability Report 2016 pokazao je da je 84 odsto, što je dva odsto više u odnosu na 2014. godinu, viših IT donosioca odluka (ITDM-ova) širom sveta priznalo da je pretrpelo ’Jaz u dostupnosti’ (jaz između onoga što IT može da isporuči i šta korisnici zahtevaju). To košta preduzeća do 16 miliona dolara godišnje u vidu izgubljenog prihoda i produktivnosti, pored negativnog uticaja na poverenje potrošača i integritet brenda (prema 68 odsto i 62 odsto ispitanika, respektivno).

 

Ova cifra je porasla za neverovatnih 6 miliona dolara za 12 meseci, uprkos tome što gotovo svi ispitanici kažu da su sproveli pooštrene mere za smanjenje incidenata dostupnosti i da je 48 odsto svih opterećenja klasifikovano kao  ’mission-critical’  (nastavljajući rast do 53 odsto do 2017. godine).

 

Sa skokom broja svetske populacije koja je priključena na mrežu na rekordni nivo prošle godine (3.4 milijardi ili oko 42 odsto sveta)  i predviđanjima da će do kraja 2020. godine biti gotovo 21 MILIJARDA priključenih uređaja, potreba da se omogući pristup podacima i aplikacijama 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, nikada nije bila važnija. Međutim, čini se da preduzeća nisu primila tu poruku, uprkos tome što je više od dve trećine ispitanika izjavilo da su uložili ogromna sredstva u modernizaciju data centara, posebno u povećanje nivoa dostupnosti.

 

„Kada razgovarate sa više od 1.000 viših ITDM-ova očekujete da će biti nekoliko njih koji se i dalje bore da ispune potrebe stalne dostupnosti preduzeća – preduzeća koje posluje 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini, ali ovi rezultati su alarmantni,“ izjavio je Ratmir Timashev, izvršni direktor u Veeamu. „Savremena preduzeća postaju preduzeća vođena softverom, tako da IT odeljenja ne mogu više da prođu sa uslugama koje su ‘ok’; stalna dostupnost je od najvećeg značaja. Međutim, u periodu od 12 meseci od našeg poslednjeg istraživanja, broj godišnjih neplaniranih zastoja je povećan (sa 13 na 15) i oni takođe traju duže i zahtevaju daleko veću količinu vremena za oporavak. U današnjoj ekonomiji, gde su brzina i pouzdanost imperativ, to je neprihvatljivo. Ako se ovaj trend nastavi, plašim se za preduzeća koja smo anketirali.“

 

Ključni rezultati 2016 Veeam Availability Report-a uključuju:

 

Dostupnost je od najvećeg značaja … ipak preduzeća ne uspevaju u tome

  • Korisnici žele podršku za operacije u realnom vremenu (63 odsto) i globalni pristup IT uslugama za podršku međunarodnom poslovanju 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji (59 odsto)
  • Prilikom modernizacije data centara, brzi oporavak (59 odsto) i izbegavanje gubitka podataka (57 odsto) su dve najtraženije sposobnosti; međutim, trošak i nedostatak veština remeti primenu
  • Organizacije su u određenoj meri povećale svoje zahteve nivoa usluga kako bi se umanjio zastoj u radu aplikacija (96 odsto organizacija je povećalo zahteve) ili garanciju pristupa podacima (94 odsto) u protekle dve godine, ali Jaz u dostupnosti i dalje ostaje
  • Međutim, da bi se to rešilo, ispitanici navode da njihove organizacije trenutno modernizuju, ili nameravaju da to učine u bliskoj budućnosti, svoj data centar na neki način – virtualizacija (85 odsto) i rezervne kopije (80 odsto) su među najčešćim oblastima koje treba ažurirati za ovu svrhu

 

Podaci u opasnosti

  • SLA-ovi za ciljna vremena oporavka (RTO) postavljeni su na 1,6 sati, ali ispitanici priznaju da u stvarnosti oporavci traju 3 sata. Slično tome, SLA-ovi za ciljne tačke oporavka (RPO) su 2,9 sati, dok se zapravo isporučuju za 4,2 sata. Ispitanici navode da njihova organizacija, u proseku, pretrpi 15 neplaniranih zastoja godišnje. Ovo se može uporediti sa prosekom od 13 neplaniranih događaja prijavljenih u 2014. godini. Sa ovim, dužina neplaniranog zastoja u radu aplikacije mission-critical se povećala sa 1,4 sati na 1,9 sati u odnosu na prethodnu godinu, a dužina zastoja u radu aplikacije non-mission-critical se povećala sa 4,0 sata na 5,8 sati
  • Samo nešto manje od polovine njih testira rezervne kopije na mesečnom nivou, ili ređe. Duge pauze između testiranja povećavaju šansu za nastanak problema na koje će se naići kada podaci treba da se oporave – u kom trenutku može biti kasno za ove organizacije. A od onih koji testiraju svoje rezervne kopije, samo 26 odsto njih testira više od 5 odsto svojih rezervnih kopija

 

‘Finansijski’ uticaj je značajan

  • Kao rezultat toga, procenjeni prosečan godišnji trošak preduzeća usled zastoja može biti do 16 miliona dolara. To je povećanje od 6 miliona dolara u odnosu na ekvivalentni prosek u 2014. godini
  • Prosečan trošak po satu usled zastoja u radu aplikacije mission-critical je nešto manji od 80.000 dolara. Prosečan trošak po satu gubitka podataka usled zastoja u radu aplikacije mission-critical je nešto manji od  90.000 dolara. Kada je reč o aplikacijama non-mission-critical, prosečan trošak po satu je preko 50.000 dolara u oba slučaja
  • Gubitak poverenja potrošača (68 odsto), nanošenje štete brendu organizacije (62 odsto), gubitak poverenja zaposlenih (51 odsto) predstavljaju top tri ’nefinansijska’ rezultata navedene slabe dostupnosti

 

„Iako je lako pomisliti da ovo istraživanje oslikava propast i mrak, postoje i naznake optimizma,“ dodao je Timashev. „Skoro tri četvrtine preduzeća priznaje da poseduju oblasti kojima se treba posvetiti i nameravaju da to učine u narednih šest do 12 meseci. Nije uvek lako da preusmerite dragocena sredstva za investiranje u infrastrukturu, ali postoji saglasnost da to treba da se uradi. Svedoci smo da preduzeća počinju da shvataju značaj rešenja dostupnosti i, posebno, uloge koju cloud i usluge zasnovane na cloud-u, kao što je usluga oporavka u slučaju katastrofe Disaster Recovery as a Service (DRaaS), mogu igrati. Preduzeća cene potrebu za stalnom dostupnošću poslovanja i uveren sam da će korisnici dočekati da ovo postane realnost radije pre nego kasnije.“

 

Da biste saznali više, molimo posetite https://www.veeam.com/ a da biste preuzeli celu verziju 2016 Veeam Availability Report-a posetite https://go.veeam.com/2016-availability-report.html.


Omogućite notifikacije OK Ne, hvala